שהחיינו. אריאל
שהחיינו. אריאלעדו בן פורת

"אנחנו נעמוד על כך שלא תהיה בחוק העתידי ענישה פלילית ושגיוס בנות יהיה מחוץ לחוק גיוס חובה" – את הדברים אמר ח"כ אורי אריאל בראיון לפרשן הפוליטי מאיר ברגר של העיתון החרדי 'המבשר' שפורסם אתמול (שישי).

בהמשך מתח אריאל ביקורת על מנהיגי הציבור החרדי שזורעים פאניקה בציבור. "הפאניקה בציבור החרדי מוגזמת", אמר. "לפיד עצמו אינו מבטל את מסלול 'תורתו אומנותו'. הוא לא בא לסגור את הישיבות. הוא מכיר בלומדי התורה. ישנו וויכוח על מספרים, על יעדים, על ביטול הנחות. לא על השלכה לבתי כלא".

"דברים קרו בבחירות האחרונות. ישנה אמירה שדורשת שינוי מסוים מהמצב הקיים בכל הנוגע לשוויון בנטל. מה שהיה עד עכשיו לא יכול להימשך. לא אני אמרתי את זה. הבוחרים אמרו את זה. וגם נציגי הסיעות החרדיות יודעים את זה. השאלה כיצד מבצעים את השינוי, כמה והיכן, וכיצד תיראה הנוסחה המכרעת של החוק. הוויכוח על הפרטים. לא על המהות", הוסיף.

אריאל הוסיף ואמר כי "מי שיושב ולומד ימשיך לשבת וללמוד. במתווה שאני מגבש תהיה התייחסות אזרחית בלבד לחקיקה העתידית. ולדוגמה, היעדר היכולת להנחות בארנונה ועוד". עם זאת הדגיש כי "זה לא סופי. אלו פרטים המצויים בעיצומו של גיבוש".

בהתייחס להתרוצצות של החרדים אצל רבני הציונות הדתית והניסיון להשפיע על דעתם, אמר אריאל כי "אנו מתייעצים עם הרבנים. אנו שומעים את דעתם ומביאים אותן בדיונים הפנימיים בסוגיות השונות העומדות על הפרק. זו היתה המפד"ל, וכך גם נוהגת הבית היהודי. עם זאת, ההחלטה בסופו של יום היא של חברי המפלגה בלבד".