Ulpana eviction
Ulpana evictionHillel Maeir

יו"ר המועצה המקומית בית אל, משה רוזנבוים, התייחס היום לאישור בניית 30 יחידות דיור חדשות למפוני שכונת האולפנה והבהיר בראיון לגלי צה"ל כי לא מדובר בהחלטה חדשה.

רוזבוים התייחס לדברי המראיין שהציג את בית אל כיישוב מבודד ואמר, "בית אל מונה קרוב ל-7,000 נפש, ישוב גדול ומבוסס, עיר קטנה סמוכה לירושלים, לא ישוב מבודד כפי ששמעתי".

הוא ציין כי למרות הפרסומים על בניית 90 יחידות דיור מדובר בבניית 30 יחידות דיור בלבד, "30 יחידות דיור נהרסו פה בשכונת האולפנה לצערנו הרב, בעוול ומתוך רוע. אין לזה תקדים כי היה אפשר לבצע רכישה של השטח הזה. הממשלה החליטה לבנות 30 יחידות לאנשים שנעקרו מהבתים ללא עוול בכפם".

על עיתוי האישור, שבועות ספורים לפני ביקור שר החוץ החדש וביקור אובמה, שלדברי גורמים מסויימים אינו מקרי אמר רוזנבוים "אין פה תזמון מיוחד, ישנה פרוצדורה שאורכת זמן מסויים, כשהפרוצדורה הסתיימה זה פורסם. מדובר על בניית 30 יחידות דיור בלבד אך זו תב"ע תכנונית ל-90 יחידות".

על הטענות בדבר סודיות האישור אמר רוזנבוים, "זה סודי כי יש אנשים כמו אופנהיימר שדואגים לפמפם לאמריקאים אישורים כאלו".

עוד אמר על אופנהיימר, "לא יעזור לו כלום, הפור נפל, המצב ביו"ש הוא בלתי הפיך, אנחנו צפון ירושלים זה כמו גוש עציון 15 דקות מפסגת זאב".

לסיום אמר, "אף אחד לא יכול לעצור את התהליך ההסטורי הדרמטי שעם ישראל חוזר לעצמו. אין מצב לשתי מדינות לשני עמים. הפלסטינים רוצים את כל המדינה מתי נפנים את הדבר הזה".

מוקדם יותר היום אמר מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, "החגיגה של הממשלה הקודמת הסתיימה, תוצאות הבחירות בישראל והבחירה המחודשת של אובמה מחייבות את ישראל להקפיא את הבנייה בההתנחלויות. הדבר האחרון שישראל צריכה לפני ביקור אובמה הוא אישור של יחידות דיור חדשות בהתנחלויות".