עו"ד אילן בומבך
עו"ד אילן בומבךצילום: פלאש 90

ח"כ מירי רגב (ליכוד) קראה היום (רביעי) להעמיד לדין את חברי הכנסת זהבה גלאון, אחמד טיבי ודב חנין, בטענה כי חשפו סודות מדינה תוך ניצול חסינותם הפרלמנטרית, כשנאמו במליאה אודות האסיר האוסטרלי.

עו"ד אילן בומבך, מומחה לענייני בטחון ותיקים מנהלתיים ומי שייצג את ענת קם, קובע כי מדובר אכן במעשה חמור ביותר, "ההתנהלות הזאת של חברי הכנסת הייתה באמת חמורה ומאוד בעייתית. זה ניצול לרעה של החסינות שניתנת לחברי הכנסת מכוח חוק החסינות ומכוח חוק איסור לשון הרע".

לדבריו, יש תקדימים רבים לכך שהעמידו לדין ח"כים למרות חסינותם, "אני יכול לומר לך שדווקא בשנים האחרונות בתי המשפט פרשו גם מעשים שנעשים בתוך כותלי הכנסת ככאלה שאינם זוכים לחסינות. זכור המקרה של חזן וגורלובסקי וח"כים אחרים".

"אני חושב שברגע שמדובר בניצול לרעה ולא ברשלנות, הדבר הזה חמור במיוחד ולכן טוב יעשה היועץ המשפטי לממשלה אם יבדוק את העניין הזה באופן יסודי, כי גם במסגרת החוק הקיים אפשר לבוא ולהעמיד לדין".

עו"ד בומבך קורא ליועץ המשפטי לממשלה לטפל בפרשה בהקדם, "אחרת נגיע למצב בעייתי ביותר, בו באמצעות החסינות של הכנסת, אפשר לבוא ולהגיד דברים שיש עליהם צו איסור פרסום גורף ומוחלט שנועד להבטיח שלא תהיה פגיעה בביטחון המדינה ושלום הציבור".

"אם אנחנו נפרש את זה בצורה אחרת הרי שאנחנו עושים לדעתי את כוונת המחוקק פלסתר. לכן טוב יעשה היועץ המשפטי לממשלה אם יכנס לסוגיה הזאת בהקדם האפשרי ויבהיר, וככל הנראה גם יצטרך להעמיד לדין".