ערוץ טלוויזיה איראני נחסם בקנדה

מייק פגלמן, מנהל ארגון HonestReporting Canada, שיבח את ההחלטה וציין, כי לערוץ Press TV היסטוריה ארוכה של הכחשת השואה

דלית הלוי , ו' באדר תשע"ג

הנשים באיראן
הנשים באיראן
אתר האייטולה חומייני

חברת Intelsat, ספקית שירותי תקשורת הלווינים, הוציאה את ערוץ PressTV, הממומן ע"י ממשלת איראן, מערוצי השידור הזמינים בקנדה ובארה"ב. ערוץ הטלוויזיה האיראני עדיין ניתן לקליטה בצפון אמריקה דרך הספקית Galaxy 19. על כך מדווח העיתון שלום טורונטו.

מייק פגלמן, מנהל ארגון HonestReporting Canada, שיבח את ההחלטה וציין, כי היא עולה בקנה אחד עם המאמצים הבינלאומיים לבודד את איראן במסגרת הלחצים למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני.

בשבוע שעבר משרד האוצר של ארה"ב הכליל ברשימה השחורה של ארגוני הטרור את רשות השידור האיראנית (IRIB) ואת מנהלה איזטוללה זרגמי, ובחודש אוקטובר בשנה שעברה חברת Intelsat חסמה את הערוץ האיראני באירופה.

פגלמן הזכיר, כי לערוץ Press TV היסטוריה ארוכה של הכחשת השואה ומתן במה לנאו-נאצים, לאישים אנטי ישראלים רדיקלים ולאג'נדה אנטי מערבית. לדבריו, הערוץ שימש לפרסום "דיווחי עיתונות" במרכאות, המעוותים את המציאות, כאשר במקביל המשטר האיראני מונע את חופש הביטוי ומחזיק עיתונאים מאחורי סורג ובריח.

קובלנת PressTV, לפיה החלטת חברת Intelsat היא בבחינת "הפרה שערורייתית של חופש הביטוי" אינה מעוררת אלא גיחוך, אמר פגלמן.