ניו יורק
ניו יורקצילום: פלאש 90

תעלומה מסתורית שהסעירה את הרחוב החרדי בניו יורק לפני כ- 13 שנה נפתרה השבוע: בחור יהודי מניו יורק בשם ישראל מאיר בעק, שנעלם לפני 13 שנה ועקבותיו לא נודעו, התגלה השבוע קבור בבית עלמין נכרי.

בעק, בחור חרדי תושב ניו יורק, שנזקק ביום בהיר אחד לטיפול רפואי נעלם, ומאז לא נודעו עקבותיו. בני משפחתו, המשטרה וארגוני מתנדבים מהשכונות החרדיות בברוקלין, ערכו חיפושים נרחבים אחריו, בכל רחבי ארה"ב. בשעתו אף הובטח פרס כספי למי שיביא לאיתורו. אך לשווא, כשגם המשטרה לא הצליחה לעלות על קצה חוט.

לאחר שהכל התייאשו וחדלו ממלאכת החיפושים, משפחתו של הבחור לא הרימה ידיים והמשיכה לקבץ שביבי מידע על אודות בנם. הם חשדו שמא הוא נפטר כאלמוני ונקבר בבית קברות כלשהוא ברחבי המדינה.

בתקופה האחרונה ניסו שוב קרובי המשפחה לאתרו ופנו לארגון 'חסד של אמת' שיסייע להם במלאכה, וינצל את האפשרויות הטכנולוגיות העומדים לרשותו. באמצעות הממצאים שברשותם פנו אנשי הארגון כדי לבדוק אם אדם עם ממצאים דומים היה מאושפז בתקופה ההיא בבית חולים בניו יורק.

בשבוע האחרון התקבלו התוצאות, כי אכן אדם שכזה נפטר באותו שבוע בבית החולים בקווינס, ומכיון שלא היה ברשותו מסמכים, קברו אותו אנשי בית החולים בבית העלמין המקומי.

חקירה קצרה העלתה כי כבר ביום שנעלם אושפז הבחור בבית החולים בשל בעיות בריאותיות, כשעל בגדיו לא נמצאו תעודות מזהות וכעבור מספר ימים הוא נפטר. הוא הוחזק בבית החולים כמה שבועות. ולאחר שאיש לא הגיע לדרוש את הגופה, הוא הובא לקבורה בבית עלמין נכרי, בחלקה המיועדת לאלמונים. אנשי 'חסד של אמת' פנו לרשויות כדי לקבל אישור להוצאתו מבית העלמין, ומיד לאחר מכן יובא לקבר ישראל.