כל כבודה בת מלך פנימה". הערך הבסיסי הזה, הטבוע בנו משחר נעורינו, נגלה במבט שונה עם גילולה של מגילת אסתר. נערה "אשר לעת כזאת הגעת למלכות" מצליחה בתעצומות נפשה להיות השליחה המושיעה את ישראל. מבית דודה היהודי נלקחת הדסה הצנועה לבית המלכות, מסתירה את זהותה והופכת למלכה אסתר.
שינוי ועיסוק במראה החיצוני הוא חלק ממהלך שתוצאותיו נחוגים לדורות.
עוצמת הכוח הטמון בנו הנשים עמוק פנימה ידועה היטב מסיפורי התנ"ך. כל אחת מאיתנו חשה ומכירה את יכולותיה ואת האנרגיות המבקשות לצאת מתוכה ולחולל עשייה ותמורות. אולם בעידן הנוכחי המתקדם, שילובם של בית, לימודים והצלחה אישית הוא תובעני, ולעתים אף טובעני, במיוחד.
לנשים פורצות דרך, הייצוגיות הכרחית לקידום ולשירות המטרה.
רבות ניתן ללמוד מאווירת הימים האלה על חשיבות המראה החיצוני שלנו וכיצד אנו נראות בעיני המתבונן, הלא היא התדמית האפקטיבית שלנו.
התדמית נועדה לקדם אותנו, לחזק בנו את הביטחון ולתת לנו - בנות המלך - את המלכות.
ימי אדר הכפולים מתאימים ביותר להתייחסות לאדרת. מפורים קטן לפורים גדול, היפוך המביא למהפך. "ונהפוכו" - הקדימי (את הפסח) והתחילי בתהליך סינון ומיון בארון הבגדים. גלי מה מהמלבושים שאת אוגרת מתאים רק לתחפושות, ואת הבגד שאינו הולם מסרי עם המתנות לאביונים. את החולצה שנקנתה בהיסח הדעת אפשר לשלוח עם משלוח המנות. מדידת הבגדים מול המראה מהווה אף היא הזדמנות להצגה ולהתחפשות, והכול כמצוות היום.
"ונהפוכו" - עדכון ורענון המלתחה תמיד יגרור תגובה חיובית מהסביבה. לעתים שינוי קל במראה - כיסוי ראש מותאם, חולצה בעלת צבע מחמיא או שינוי בגוון הליפסטיק - דיו כדי "למצוא חן בעיני" הילדים, הבעל והחברה בעבודה, ולבקש "עד חצי המלכות".
רבות מהנשים שהופעתן החיצונית אינה מוקפדת מפנימות את פנימיותן ומסתירות את 'אסתר', בת המלך. מלכה! לבשי בגדי מלכות! גם בביתך, כשאת עסוקה בעבודות הפשוטות לכאורה, הקפידי על הופעה מטופחת ושני את מערכות הלבוש בהתאם. למלאכת הבישול התלבשי כמו שפית, למלאכת הניקיון התלבשי כמו ספורטאית ובארוחה התלבשי כמו אורחת. את התגובות תקבלי בהתאם, ואצלך המשימה תעלים רגשות של ניצול או תסכול.
בכל תחושות התקיעוּת שלנו, השינוי המהיר והקל ביותר שאפשר לעשות הוא השינוי בלבוש. ממש כמו מרדכי היהודי, אשר מבגדי השק והאפר כאחד הקבצנים לבש בגדי מלכות ומעמדו היה למעמד מלוכה.
מראה שהולם את המקום, האווירה, הגיל והמעמד יוצר אצל הלובש ביטחון שמשודר לסביבה.
הסודות הקטנים של אומנות המראה הנכון לא ייתנו לאיש לתפוס אותך בקטנות. כשלחולצתך צווארון מיוחד והולם, לא ימהרו להתבונן בבטנך שטרם שקעה מההיריון האחרון. כשהעגיל ינצנץ וירצד בתנוכי אוזנייך, תוסט ההתמקדות מהאף המחודד שהרס לך את כל שנות הנערות. ובכלל, כשאנו לא עסוקות בפגמים ובחוסר המושלמות שלנו, איש לא יבהה בנקודות חולשה אלו.
הלבוש על פי ההלכה משחרר אותנו מההתייחסות לתסכולים הפנימיים שאנו נושאות עמנו ולפגמים הבולטים המסתירים את פנימיותנו האמיתית. לעתים הסוואה והעלם יקדמו ויובילו מהלכים נסתרים ומנצחים, כבסיפור המגילה שכל הווייתו חיצוניות, תפארת בגדי המלכות "וכלים מכלים שונים", ובהסתר-אסתר מצויה יד ה' הנסית.
ובסימן ימי הפורים האלה, נהפוכו קטן מניף את הפנימיות, ומבעד למסכה תמיד יהיו צהלה ושמחה.
שינוי ועיסוק במראה החיצוני הוא חלק ממהלך שתוצאותיו נחוגים לדורות.
עוצמת הכוח הטמון בנו הנשים עמוק פנימה ידועה היטב מסיפורי התנ"ך. כל אחת מאיתנו חשה ומכירה את יכולותיה ואת האנרגיות המבקשות לצאת מתוכה ולחולל עשייה ותמורות. אולם בעידן הנוכחי המתקדם, שילובם של בית, לימודים והצלחה אישית הוא תובעני, ולעתים אף טובעני, במיוחד.
לנשים פורצות דרך, הייצוגיות הכרחית לקידום ולשירות המטרה.
רבות ניתן ללמוד מאווירת הימים האלה על חשיבות המראה החיצוני שלנו וכיצד אנו נראות בעיני המתבונן, הלא היא התדמית האפקטיבית שלנו.
התדמית נועדה לקדם אותנו, לחזק בנו את הביטחון ולתת לנו - בנות המלך - את המלכות.
ימי אדר הכפולים מתאימים ביותר להתייחסות לאדרת. מפורים קטן לפורים גדול, היפוך המביא למהפך. "ונהפוכו" - הקדימי (את הפסח) והתחילי בתהליך סינון ומיון בארון הבגדים. גלי מה מהמלבושים שאת אוגרת מתאים רק לתחפושות, ואת הבגד שאינו הולם מסרי עם המתנות לאביונים. את החולצה שנקנתה בהיסח הדעת אפשר לשלוח עם משלוח המנות. מדידת הבגדים מול המראה מהווה אף היא הזדמנות להצגה ולהתחפשות, והכול כמצוות היום.
"ונהפוכו" - עדכון ורענון המלתחה תמיד יגרור תגובה חיובית מהסביבה. לעתים שינוי קל במראה - כיסוי ראש מותאם, חולצה בעלת צבע מחמיא או שינוי בגוון הליפסטיק - דיו כדי "למצוא חן בעיני" הילדים, הבעל והחברה בעבודה, ולבקש "עד חצי המלכות".
רבות מהנשים שהופעתן החיצונית אינה מוקפדת מפנימות את פנימיותן ומסתירות את 'אסתר', בת המלך. מלכה! לבשי בגדי מלכות! גם בביתך, כשאת עסוקה בעבודות הפשוטות לכאורה, הקפידי על הופעה מטופחת ושני את מערכות הלבוש בהתאם. למלאכת הבישול התלבשי כמו שפית, למלאכת הניקיון התלבשי כמו ספורטאית ובארוחה התלבשי כמו אורחת. את התגובות תקבלי בהתאם, ואצלך המשימה תעלים רגשות של ניצול או תסכול.
בכל תחושות התקיעוּת שלנו, השינוי המהיר והקל ביותר שאפשר לעשות הוא השינוי בלבוש. ממש כמו מרדכי היהודי, אשר מבגדי השק והאפר כאחד הקבצנים לבש בגדי מלכות ומעמדו היה למעמד מלוכה.
מראה שהולם את המקום, האווירה, הגיל והמעמד יוצר אצל הלובש ביטחון שמשודר לסביבה.
הסודות הקטנים של אומנות המראה הנכון לא ייתנו לאיש לתפוס אותך בקטנות. כשלחולצתך צווארון מיוחד והולם, לא ימהרו להתבונן בבטנך שטרם שקעה מההיריון האחרון. כשהעגיל ינצנץ וירצד בתנוכי אוזנייך, תוסט ההתמקדות מהאף המחודד שהרס לך את כל שנות הנערות. ובכלל, כשאנו לא עסוקות בפגמים ובחוסר המושלמות שלנו, איש לא יבהה בנקודות חולשה אלו.
הלבוש על פי ההלכה משחרר אותנו מההתייחסות לתסכולים הפנימיים שאנו נושאות עמנו ולפגמים הבולטים המסתירים את פנימיותנו האמיתית. לעתים הסוואה והעלם יקדמו ויובילו מהלכים נסתרים ומנצחים, כבסיפור המגילה שכל הווייתו חיצוניות, תפארת בגדי המלכות "וכלים מכלים שונים", ובהסתר-אסתר מצויה יד ה' הנסית.
ובסימן ימי הפורים האלה, נהפוכו קטן מניף את הפנימיות, ומבעד למסכה תמיד יהיו צהלה ושמחה.