עובדים זרים
עובדים זריםצילום: פלאש 90

השבוע התקיימה בדרום ת"א, הפגנת תושבים סוערת נגד השוהים הבלתי חוקיים.

חבר המועצה שלמה מסלאווי טוען כי דרום תל אביב הפכה לגן עדן לשוהים הבלתי חוקיים, "התמקדנו הפעם בנושא הפאבים ובתי הבושת, המסעדות והעסקים שנפתחים כאן על ידי המסתננים ואין אכיפה מצד גורמי העירייה והמשטרה".

לדבריו למרות הקמת הגדר בדרום הארץ, המסתננים מבינים היום, שדרום תל אביב היא המקום שאליו כדאי להגיע, "יש כאן היום 70 אלף מסתננים, הם מגיעים לכאן בהמוניהם, כי כאן זה הבסיס הכלכלי, גם המשפחות והחברים שלהם כאן, והמספרים ממשיכים להתעצם מיום ליום".

מסלוואי חושש מהיום שבו דרום תל אביב תתרוקן מהיהודים, "הם מרגישים כאן בעלי הבית, ראש העיר רון חולדאי רוצה הרי לעזור להם. הם מתרבים מיום ליום. אזור התחנה המרכזית הישנה הפך למרכז מסחר, בו נמכרים מדי יום עשרות חפצים גנובים בזיל הזול, כמו בלוני גז, אופניים ועוד, לצערי אף אחד לא עושה דבר".

לדבריו מי שרוצה את העובדים הזרים שייקח אותם אליו הביתה, "שייקחו אותם לרחביה או לצפון תל אביב. אני מתעמת הרבה עם ראש העיר, ואני מקווה שלקראת הבחירות הוא יתעורר. אני קורא להעביר את כולם למתקן השהייה בנגב, כי אין להם מה לחפש כאן".

מעיריית ת"א נמסר "בניגוד לנטען, עיריית תל אביב-יפו משקיעה משאבים ניכרים בשיתוף עם המשטרה, באכיפה ממוקדת כלפי עסקים הפועלים ללא רישיון בכל רחבי העיר באופן שווה, כולל בשכונות דרום העיר. עד כה הוגשו מאות דו"חות ומתקיימים עשרות הליכים משפטיים כנגד עסקים אלו בדרום העיר וכן הוצאו צווים מינהליים ושיפוטיים רבים לסגירתם. אולם יש לזכור לא תמיד ניתן להשיג אכיפה מספיק אפקטיבית, לאור חילופי ידיים תדירים בעסקים באזור.נציין כי העירייה מודעת היטב לקשיים היום-יומיים עימם מתמודדים תושבי שכונות דרום העיר, ועושה הכל כדי להקל על מצוקתם באמצעים העומדים לרשותה בהשקעה כספית של למעלה ממיליארד שקלים. כמו כן, מוקם בימים אלה מערך סיירות ביטחון ורישות האזור במצלמות אבטחה, לטובת שמירת הסדר הציבורי וביטחונם האישי של התושבים".