מחריף טונים. ארדואן
מחריף טונים. ארדואןרויטרס

למרות הניסיונות שנעשו לאחרונה לשפר במידת מה את מערכת היחסים שבין מדינת ישראל וטורקיה, בוחר ראש ממשלת טורקיה להחריף שוב את הטונים כלפי ישראל.

בדברים שנשא ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, במהלך כינוס של האו"ם אתמול (רביעי) בווינה, הוא בחר להשוות את הציונות לאנטישמיות ולהגדיר אותה כפשע נגד האנושות.

"כמו הציונות, האנטישמיות והפאשיזם אין מנוס מלהגדיר את האיסלאמופוביה כפשע נגד האנושות", אמר ארדואן בנאום שכלל לא עסק בנושא הישראלי.

נציין כי ארדואן הציג קו אנטי ישראלי בלתי מתפשר זמן רב לפני משבר המרמרה, אשר לכאורה היה זה אשר דירדר את מערכת היחסים בין המדינות, וזאת כחלק מתפיסת עולמו האיסלמיסטית.

הילל נוייר, מנכ"ל ארגון UN WATCH מסר בתגובה לנאום, כי "אנחנו מזכירים למזכ"ל האו"ם בן קי-מון שקודמו קופי אנאן הכיר בכך שהחלטת האו"ם מ-1975 "ציונות היא גזענות" מהווה ביטוי אנטישמי, ובירך על ביטולה של ההחלטה".
 
UN WATCH קורא לכלל חברי הברית, ובכלל זה ארכיבישוף דזמונד טוטו, "לגנות את דברי ארדואן  אשר סותרים את מטרתו של הפורום, המוקדש לכאורה לסובלנות הדדית".



"הניצול לרעה ע"י ארדואן של הבמה הבינלאומית על מנת להסית לשנאה, והצהרותיו בסגנון אחמניג'אד המהווים פנייה למכנה המשותף הנמוך ביותר  בעולם המוסלמי, רק מחזקים את הדעה כי ממשלתו מתמידה בעימות הישיר עם ישראל, ואינה מוכנה לסיים את המתיחות בת ארבע השנים עימה", מוסיפים בארגון.