בנט בקרני שומרון, אמש
בנט בקרני שומרון, אמשעמית עגמי
יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, התארח אתמול (יום ה') בישיבת ההסדר בקרני שומרון, לאירוע הוקרה לתלמידים העומדים לקראת גיוס.

בנאומו התייחס בנט לדבריו הגזעניים של ראש ממשלת טורקיה, ואמר כי "התשובה שלנו לכל מי שחושב שהציונות זה פשע נגד האנושות זה לשבת וללמוד ואז לקום ולהילחם".

תלמידי שיעור ב' מישיבת ההסדר בקרני שומרון, העומדים לקראת גיוסם במועד מרץ הקרוב, התכנסו יחד עם הוריהם ל"ערב סיומים", אירוע פרידה מהישיבה. במרכז הערב התקיים סיום מסכתות וסדרי משנה שנלמדו בישיבה על ידי תלמידי השיעור.

בנט הדגיש באירוע כי "אנחנו פה בזכות התורה. התורה היא סיבת הקיום שלנו. התורה נותנת לנו את הסיבה להתקיים פה והצבא נותן לנו את האפשרות להתקיים פה".

"אנחנו עברנו עכשיו את פורים, קראנו גם בהפטרה על עמלק. לאורך ההיסטוריה מה ייחד את השיטה העמלקית מכל השיטות האחרות? – לפני שהם ניגשו להשמדה פיזית תמיד קדמה להשמדה הפיזית שבירה רוחנית. האמת שהעם היהודי, הדרך היחידה, נקודת התורפה היא רק דרך הרוח. לא בכח. טרור ומלחמות קונבנציונאליות לא יכולים לנו והמענה לעמלק הוא מה שעשיתם פה בשנה וחצי וזה לימוד תורה", דברי בנט בקרני שומרון.

דבריו של יו"ר 'הבית היהודי', באים כאמור לאחר התבטאות גזענית שהשמיעה ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן, שכינה את ישראל בביטויים גזעניים, "כמו הציונות, האנטישמיות והפאשיזם אין מנוס מלהגדיר את האיסלאמופוביה כפשע נגד האנושות".

גם חה"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), גינתה את דבריו של ארדואן, "לפני 38 שנים קיבל האו"ם החלטה חשוכה בנוגע לציונות, והכריז שהיא גזענות. לצערי, גם עכשיו, נראה כאילו ההשוואה הפסולה הזאת מקבלת במה במוסדות האו"ם".

"כמו חיים הרצוג שקרע את החלטת האו"ם דאז, כך צריך לקרוע את המסיכה מעל פניו של ארדואן, שמדבר לכאורה נגד גזענות, אך מפיץ בה בעת אנטישמיות", כך חוטובלי.

(צילום: עמית עגמי)