יוסף שפירא
יוסף שפיראצילום: פלאש 90

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה למבקר המדינה, יוסף שפירא, בתביעה לפתוח בבדיקת התקלות והליקויים בטיפול משרד המשפטים בפרשת השופט המכה.

"על כס המשפט בישראל ישב במשך שלוש שנים שופט החשוד בהכאת ילדיו, וזאת בשל תקלה של הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה שלא אישר לחקור את הנ"ל", נאמר בפניה.

בפורום מציינים, כי "תקלות עלולות לקרות, אך לא ניתן להשלים עם מציאות שבה תקלה משרדית יכולה להביא לתוצאה כה אומללה. יתירה מזו, השתהותו של היועץ המשפטי לממשלה במספר  רחב של תיקים מעלה חשש כי יתכן ויש בעיה מהותית בהתנהלות הפרקליטות ומשרד המשפטים. אשר על כן, נבקש כי תורה על פתיחה בבדיקה מעמיקה על התנהלות הפרקליטות".

בפורום אף מוסיפים, כי "הפורום המשפטי פועל זה למעלה משנה לקדם הקמת גוף מפקח על הפרקליטות. בעיני הפרשה האחרונה היא ההוכחה הניצחת לכך שנחוץ גוף מפקח ראוי ומשמעותי לשיפור מיידי ומהותי בעבודת הפרקליטות. ואולם, עד להקמת הגוף, למבקר הזכות והחובה לערוך ביקורת ולהשיב את אמון הציבור במערכת".

לדברי נחי אייל, מנכ"ל הפורום, "הודאתו של שי ניצן בתקלות במקרה כה רגיש מעידות כאלף עדים על הצורך החיוני בהקמת גוף פיקוח חיצוני על הפרקליטות.  עד אז חובת מבקר המדינה לבחון מה ארע וכיצד למנוע מקרים כגון אלו בעתיד".