הבכיר האמריקני ד"ר לורנס קורב, היום
הבכיר האמריקני ד"ר לורנס קורב, היוםעדו בן פורת
תת מזכיר ההגנה של ארצות הברית בעת כליאתו של יונתן פולארד, ד"ר לורנס קורב, כינס אחר הצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בירושלים, בה הודה כי לפולארד לא הגיע, כלשונו, לקבל מאסר עולם בלתי קצוב.

קורב ציין בדבריו כי הממוצע הנהוג לעבירות דומות לזו של פולארד, הוא שבע שנים בלבד, הוא סיפר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה את הנושא בתקופת נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, ואף כמעט הצליח לשחררו.

"כעת הנשיא אובמה מגיע לישראל לראשונה בתור נשיא", אמר קורב וקבע כי לקראת ביקור הנשיא אובמה בישראל, "הגיע הזמן שהישראלים יאמרו את דבריהם".

קורב הוסיף ועדכן בממצאי דו"ח הסי.אי.אי שפורסם לאחרונה ואשר הפריך את הטענות השונות ששימשו נגד שחרורו של פולארד. בין השאר ציין קורב כי הדו"ח שנחשף אישר שהמידע שהעביר פולארד עסק בסכנות לישראל ממדינות ערב ולא בסודותיה של ארה"ב.

"אינני זוכר שנתקלתי בהתגייסות ודאגה רבה כלפי עניין כה צודק והומינטרי, כשיצאתי מבית הנשיא פרס אתמול ראיתי את השלטים הרבים והעצומה שאתם כאן בישראל מחתימים", סיפר קורב, שציין כי קול המחאה מגיע גם לוושינגטון.

במסיבת העיתונאים הדגיש קורב, כי בתור אמריקני הוא משוכנע שיש להמשיך בפעולות מסוג זה, "אני עושה ככל יכולתי לשחרורו של פולארד משום שמבחינה מוסרית אינני יכול לשקוט מול חוסר הפרופורציה בעונש שהוטל עליו", דברי קורב.

וידאו באנגלית

העצומה הקוראת לנשיא אובמה לשחרר את פולארד, תפסה תאוצה רבה באינטרנט וזכתה ליותר ממאה אלף חתימות, "כבוד הנשיא, כמי שמסמל את ערכי החמלה, האנושיות והתקווה שארה"ב וישראל כל כך דוגלות בהם -- אנא, קצוב את עונשו של פולארד ותן לו לרצות את שארית ימיו כאדם חופשי. אנא, בוא לישראל עם הבשורה שהפרשה הטראגית והכואבת הזו נמצאת מאחורינו".

בנוסח העצומה נכתב עוד כי אזרחי ישראל מלאי הערכה לבכירים האמריקנים הרבים שקראו לשחרורו של פולארד, "מצבו הבריאותי הרופף מוסיף דחיפות רבה לפניותיהם".

"אולם בעיתוי מיוחד זה אנו מבקשים לפנות אליך דווקא כאזרחים פשוטים, בפנייה מעומק ליבנו. אנו מקווים שתמצא לנכון לנצל הזדמנות זו בכדי להשיב בחיוב לפניות הרבות לשחרורו של פולארד. כולל פניותיהם של נשיא המדינה פרס וראש הממשלה נתניהו אשר פנו אליך בשם כולנו", נכתב.