קברו של עמנואל מורנו הי"ד
קברו של עמנואל מורנו הי"דמתוך ויקיפדיה

מכון 'דרך עמ"י', על שמו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, מקים מיזם הנצחה חינוכי צבאי חדש לזכרו של סא"ל מורנו – יום עיון רוחני לחיילים דתיים.

המכון, שבראשו עומד הרב שמואל מורנו, אחיו של סא"ל מורנו, יקיים בירושלים יום עיון מיוחד לקראת חג הפסח.

ב'דרך עמ"י' מציינים כי חוקי הצבא מאפשרים לחיילי צה"ל הדתיים השתתפות בשלושה ימי עיון אחת לשלושה חודשים, אך בשל קוצר הזמן, ולעיתים בשל חוסר מודעות, רבים מהחיילים אינם מנצלים זכות זו. כעת מקווים במכון להשלים את החסר בימי העיון המיוחדים אליהם יגיעו אנשי רוח, רבנים מובילים ומחנכים ללימוד משותף והתעלות רוחנית.

עד כה, מסבירים ב'דרך עמ"י', התקיימו בצבא ימי עיון בעלי מאפיינים שונים מאלו של הציונות הדתית וערכיה. כעת השאיפה היא למלא את החסר ולהעניק לחיילים הדתיים את זריקת העידוד הרוחנית שתוכל להיות להם לעזר גם בשדה השירות הצבאי עצמו.

"ידוע לכל, כי שירות צבאי בן שלוש שנים גורר בהכרח שחיקה נפשית, ולעיתים גם רוחנית. מתוך הבנה זו אנו מקימים את מיזם ההנצחה הרוחני הזה כדי להפיח משב רוח משובב בחיילים הדתיים ששגרת יומם בצבא אינה מאפשרת להם ללמוד בבית המדרש", דברי הרב מורנו.

אירוע השקתו של מיזם ימי העיון יתקיים תחת הכותרת 'הצפייה לישועה – ממצרים ועד היום'. ישתתפו באירוע רבה של תל אביב-יפו, הרב ישראל מאיר לאו, הרב אלישע וישליצקי, הרב ארז משה דורון והרב שמואל מורנו. כמו כן ינעים האמן יעקב ורשבסקי יחד עם הרב מורנו עצמו בתכנית המשלבת ניגונים וסיפורי חסידים.

יום העיון יתקיים ביום שני (כ"ט אדר תשע"ג. 11.3.13) בבית הכנסת 'בית יעקב' ברחוב פארן 14 ברמת אשכול, ירושלים.