אדיר זיק ז"ל. אין רחוב על שמו
אדיר זיק ז"ל. אין רחוב על שמופלאש 90

לאחר תקופה של יותר משנה וחצי מאז הוגשה הבקשה האחרונה להנצחתו, ובתום מאבקים ממושכים, צפויה ועדת השמות בעיריית ירושלים לאשר ביום ראשון הקרוב קריאת רחוב על שמו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ.

זאת למרות ההתנגדויות שהוגשו בעבר לקריאת רחוב על שמו של הפילוסוף שכינה את חיילי צה"ל, יודונאצים. כזכור נשללה מהפרופ' ליבוביץ בזמנו גם הזכות לקבל את פרס ישראל בעקבות דבריו נגד מדינת ישראל וצה"ל.

בני משפחתו של אדיר זיק ז"ל, תמהים מדוע פרופ' ליבוביץ זוכה לרחוב על שמו, בה בשעה שעיריית ירושלים פסלה בזמנו את הבקשה לקרוא רחוב על שמו של זיק, ונענתה בכך לקריאות ההתנגדות  של אנשי השמאל.

בראיון לערוץ 7 אומר בנו של אדיר זיק, יכין, כי המשפחה לא נאבקה אז בהחלטה. "אמנם קראו על שמו של אדיר זיק, גן ליד בית הכנסת שבו הוא התפלל, אבל ההצעה לקרוא רחוב על שמו, לא עברה. מפלגות השמאל התנגדו, היינו כמובן שמחים אם זה היה קורה, אבל מבחינתנו זה לא היה קריטי, אבא לא היה זקוק לזה ולא נאבקנו על כך".

יכין סבור, ששוויוניות צריכה להיות משני הכיוונים. "אין לי בעיה שיקראו רחוב על שם אנשים שנויים במחלוקת כמו ליבוביץ', יריבות אידיאולוגית היא דבר מקובל, אבל מאידך אם קוראים רחוב על שמו של ליבוביץ' אז כל הטיעונים נגד הנצחת אבי גם היו צריכים להידחות".

הוא משוכנע שאביו היה גאה היום בהצלחת מפלגת הבית היהודי. "הוא תמיד קרא לאחדות ולהפסיק את ריקודי המה יפית ואנחנו משתדלים ללכת בדרכו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה, כי הנושא יידון בוועדת השמות הציבורית שתתקיים ביום ראשון- 10.03.13 והחלטותיה יידונו בישיבת מועצת העיר שתתקיים ביום חמישי - 21.03.13.