נבחרת הרובוטיקה של בית החינוך אמי"ת רננים זכתה במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה הארצית FLL.

תלמידות אמי"ת רננים משתתפות בתחרות הרובוטיקה FIRST כחלק מתכנית המצוינות העירונית הפועלת בבית החינוך, המקדמת את הבנות למצוינות ולמימוש יכולות.

בחוג הרובוטיקה נדרשו חברות הנבחרת לבנות רובוט, לתכנת אותו לביצוע משימות ,לערוך עבודת חקר- וכל זאת בעבודת צוות.

בתחרות הארצית אשר נערכה השבוע בהיכל נוקיה בתל אביב בהשתתפות 49 נבחרות מכל רחבי הארץ, הגיעה נבחרת אמי"ת רננים למקום הראשון בקטגוריית "השראה".

מנכ"ל רשת אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר, בירך את הבנות על ההישג המצוין, "שילבתן בתחרות ערכים ועזרה לזולת, עם התמדה, ידע, השקעה  ועבודת צוות, יגעתן ומצאתן".

במסגרת התחרות היה על המתמודדים להמציא רכיב טכנולוגי לשיפור תפקודם של בני הדור השלישי. נבחרת אמי"ת רננים בנתה מקל הליכה בעל מאפיינים מכנים ייחודיים המאפשרים כוונון גובה וידית אחיזה, ומנגנון בו מפסק משחרר אצבעות אחיזה בתחתית מקל ההליכה – לסיוע בהרמת חפצים מחוץ להישג ידו של הקשיש.

עשרת בנות נבחרת הרובוטיקה של אמי"ת רננים עבדו במשך תקופה ממושכת על תכנון הרובוט, החל משלבי חשיבה וגיבוש רעיון, המשך בשרטוט ותכנון וכלה בבניית המנגנונים והרכבתם. העבודה נעשתה בהדרכתם של המנטור ינאי גדרון מורה לרובוטיקה בתיכון אביב והמדריך יונתן בן חיים מתיכון אוסטרובסקי.

רייצ'ל רובינס מנבחרת אמי"ת רננים: "התחרות הייתה מהנה ומעניינת- היא פיתחה את החשיבה, עודדה אותנו לחשוב מחוץ לקופסא, וגרמה לנו לעסוק במחקר כמו מבוגרים. למדנו כיצד להתנהל בצוות ולהתגבר יחד על קשיים. ההשתתפות בתחרות ללא ספק קידמה אותנו ושינתה לנו את החיים- רובנו חושבות להתקדם בתחום הרובוטיקה בעתיד".

מנהלת אמי"ת רננים, אורית שמיר , בירכה את התלמידות על ההישג המרשים ועל העבודה הרבה שהשקיעו, "אנו באמי"ת רננים מעודדים כל תלמידה להצטיין בתחומה,  אנו בטוחים כי התלמידות תמשכנה ותגענה להישגים גם בהמשך".