יום עיון בסימן: "כל ילד הוא מיוחד – וגם הוריו", התקיים היום (ראשון) במכללת שאנן האקדמית הדתית לחינוך בחיפה.

יום העיון התקיים לזכרה של נעמי הרשקוביץ ז"ל, סגנית מנהלת מכללת שאנן וראש החוג לחינוך מיוחד, אמו של שר המדע היוצא של המכללה, ויו"ר הבית היהודי היוצא הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ'.

הרשקוביץ' ז"ל שהלכה לעולמה לפני שלוש שנים בהיותה בת 81, נחשבה לותיקת המרצים ולאחד מעמודי התווך של המכללה וטבעה בערכיה את החזון החינוכי של המכללה, כאשר תכנית Med לתואר שני בחינוך "הוראה ולמידה במערכות משלבות" נבנתה על פי ערכים אלה. יום העיון כלל קהל רב ונטלו בו חלק מרצים, סטודנטים, אנשי הקהילה של אחוזה, ותלמידיה לשעבר של נעמי שמשמשים כיום כמורי מורים.

ראש המכללה, ד"ר יחיאל פריש, שטווה קוים לדמותה של נעמי ציין בדבריו: "נעמי, אם המכללה, דמות למופת וחיקוי בכל הליכותיה ובכל אורחות חייה, שימשה כמרצה וכסגנית במשך שנים רבות במכללה. אישיותה המיוחדת מסמלת ציפור המניעה כנפיה להמשיך מעופה מעלה מעלה מתוך שאיפה שלא תיפול- נעמי פעלה בעמל רב ובחדוות יצירה לטובת המכללה והסטודניות עד רגעיה האחרונים גם לאחר פרישתה לגמלאות. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

בנה של נעמי ז"ל, שר המדע ויו"ר הבית היהודי היוצא, הרב פרופסור דניאל הרשקוביץ הרצה בנושא: "כל ילד הוא מיוחד – וגם הוריו, מראי היהדות" ושילב בדבריו, מדע, חלל, תורה, ערכים, הגות, יהדות וזיכרונות. את היום המשיכה ד"ר אסתר טוב לי במצגת שסיפרה על דמותה כנצר למשפחת רבנים בגילה, על תלאותיה בשואה, על תרומתה ותרומת משפחתה להשגת סרטיפיקטים בסיוע ראול ורלנברג ועל הצלתה של נעמי באמצעות רכבת קסטנר.

בוגרת החוג, עדי אלימלך הציגה בהמשך היום מחקר בנושא: "תכנית הערבות להורים לקידום ילדי כתה א' והפסיכולוג החינוכי, ד"ר אליעזר יריב דיבר על דפוסים מקדמים ודפוסים משתקים ביחסי הורים-מורים.