הרב ישראל מאיר לאו
הרב ישראל מאיר לאוצילום: פלאש 90

הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב יפו, קורא לחזק את ההסברה הישראלית.

במושב קק"ל ב'כנס הרצליה' השבוע, סביב הנושא 'ציונות במאה- 21', טען הרב לאו כי נושא ההסברה וה'חיבור הרגשי' בין יהודי התפוצות לישראל לוקה בחסר ומחייב חיזוק.

הוא הביא כדוגמא ביקור שלו בארה"ב לפני כ- 30 שנה. "הוזמנתי אז לעצרת יום השואה במדיסון סקוור גרדן בניו יורק. המוני יהודים הגיעו, האולם המה מפה לפה. אלפים נשארו בחוץ. שבוע אחרי זה הוזמנתי באותה ניו יורק לנאום באיזה אולם בבית ספר לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. לא אספר לכם כמה הגיעו... תראו את ההבדל. אנו חייבים לשאול עצמנו מה אנו, הישראלים, נותנים בתמורה לאחינו בתפוצות כדי שהגשר יהיה דו סיטרי ולא חד סיטרי, אנו חייבים לחזק ולשפר את החיבור בינינו", תיאר הרב לאו.

הרב לאו התייחס לנושא גיוס התרומות מיהודי התפוצות ואמר, "אנו שולחים את מיטב בנינו בשביל לגייס תרומות לנושאים לאומיים, מדעיים, תורניים ועוד. באותה מידה אנו צריכים לשלוח יותר מדריכים, חניכי תנועות נוער, לוחמי צה"ל,  למסע הסברה בקרב אותן קהילות. כאשר יהודי התפוצות ייפגשו עם אותם 'עמודי אש שהולכים לפני המחנה' זה יעורר הזדהות ורגש ציוני. הם יגידו 'אני רוצה להצטרף למחנה הזה, בבקשה קבלו אותי', אם אלה הבנים, אלה הדמויות- אני רוצה להיות חלק מזה. זו צריכה להיות הציונות במאה ה- 21, חיזוק הזהות היהודית והזיקה למדינת ישראל, מה שיגביר גם את אחוז העלייה למדינה".

יו"ר הקרן הקימת לישראל, אפי שטנצלר, התייחס במושב המיוחד שארגנה קק"ל במסגרת 'כנס הרצליה', לסוגיית הקשר בין יהודי התפוצות למדינת ישראל והתריע כי "אם לא נגרום לעם היהודי להתגאות בנו- הקשר בינינו יינתק".

"אנחנו חייבים לגרום לעם היהודי להתגאות במדינת ישראל. אם לא - יינתק הקשר בין העם היושב בציון ובין העם בתפוצות. וכשזה יקרה, יֹאבַד הצידוק לקיומה של מדינת ישראל. קרן קימת לישראל, היא כיום הגשר בין העם היהודי למולדתו בישראל, והיא תעשה הכל כדי שזה לא יקרה.  גם זו הציונות של המאה ה-21", הדגיש שטנצלר.