מוחים
מוחיםשדולת יהודי ארה"ב

הודעת הבית הלבן כי נשיא ארה"ב לא יכלול במהלך ביקורו נאום בפני חברי הכנסת במשכן הכנסת, אלא בפני סטודנטים בבניני האומה בירושלים, עוררה זעם לא רק בקרב חברי הכנסת אלא גם בארה"ב.

בדינר שנערך השבוע בניו יורק למוזיאון גוש קטיף על ידי שדולת יהודי ארה"ב למען ישראל, אמר מייק האקבי, מבכירי המפלגה הרפובליקנית כי בהחלטתו "אובמה עוקף את התהליך הדמוקרטי בישראל ומוכן לדבר עם הישראלים אך לא עם נבחרי הציבור שלו".

הרב דוד אלגאזי, נשיא שדולת יהודי ארה"ב למען ישראל, אומר "זהו זלזול גדול בפרלמנט הישראלי, שמעיד על מערכת היחסים בין וושינגטון כלפי ישראל. עד היום אובמה לא הגיע לישראל לביקור רשמי, כי אם לביקור שנועד לגייס את תמיכת הקולות היהודיים - לפני שנבחר לנשיאות בפעם הראשונה".

אלגאזי דוחה את טענת הבית הלבן כי הנאום יתקיים בבניני האומה כדי להימנע ממצב בו חברי כנסת מהימין מפריעים לנשיא במהלך נאומו. "מנהיגי עולם נאמו במשכן הכנסת ובהם קלינטון בוש ואפילו נשיא מצרים אנואר סדאת. מדוע אז לא נשמעה הטענה המגוחכת הזו?".

נזכיר כי על פי בקשת יו"ר הכנסת הקודם הודיעו חברי הכנסת משה פייגלין, והח"כ דאז שר השיכון היום אורי אריאל, כי לא יחוללו מחאה קולנית ופוגעת מול הנשיא האמריקאי במהלך נאומו בכנסת. חבר הכנסת פייגלין הודיע כי יימנע מלהגיע לנאום ואילו אריאל סיכם עם ריבלין כי יסתפק במסירת מכתב מחאה על המשך כליאתו של יונתן פולארד. את ההסכמות הללו השיג ריבלין לבקשת ראש הממשלה נתניהו, אולם כידוע גם ההסכמות לא ריצו את הנשיא האמריקאי המבקש להבטיח ביקור סטרילי ממחאה.