נאבקים. רכבת ישראל
נאבקים. רכבת ישראלפלאש 90

רשות הטבע והגנים מנהלת קמפיין נגד סלילת הרכבת לאילת, לאחר שאושרה על ידי משרד התחבורה והמועצה הארצית לתכנון ולבנייה.

בתחילת החודש אישרה המועצה הארצית את הצעת שר התחבורה ישראל כץ, לסלילת תוואי מסילת הרכבת לאילת בתוואי נסיעה חדש שאורכו 260 קילומטר.

ברשות הטבע והגנים דורשים לסלול את הרכבת בתוך מנהרות ולהימנע לחלוטין מפגיעה בטבע.

באתר הרשות נכתב "כולנו בעד הרכבת - כלי תחבורה יעיל, חסכוני ומהיר. אך לפני שקופצים על הקרון בדרך דרומה, יש לעצור לרגע ולבחון את המחיר הסביבתי שיגבה תוואי הרכבת מבאר שבע לאילת כפי שמציעה חברת 'נתיבי ישראל'.

עוד נכתב כי בתכנית "נתיבי ישראל" תחצה הרכבת את מרבית הקטע במסילה על פני השטח "ורק 10 ק"מ יעברו במנהרה, המסילה עצמה תכלול סוללות גבוהות, גשרים, עמודי חשמל וגדרות שיבתרו את הנוף הבראשיתי. התוצאה: נזק בלתי הפיך לנוף, פגיעה במסדרונות אקולוגיים וחסימת אפיקי זרימה".

ברשות הטבע והגנים מעדיפים פתרון "ירוק", ומציעים כי הרכבת תעבור ברוב התוואי בשטחים פגועים ממילא, ובהמשך - בשתי מנהרות ארוכות (סה"כ כ-27 ק"מ), שיותירו את פני השטח ללא שינוי. בנוסף, תחנות העבודה בקצות המנהרה ימוקמו בסמוך למפעלי הכרייה באורון ובצין, ולא יפגעו בשטחי מדבר שמורים.

סרטון הסברה שהופק נגד תוואי הרכבת המתוכנן.