יהודית תייר: יש כאן תקדים

ואאל סלמאן מחמד אל ערג'ה, תושב חלחול, אשר היה מעורב בפיגוע האבנים בו נהרגו אשר פלמר ובנו יונתן הי"ד הורשע היום (שלישי) פה אחד בשני מעשי רצח בבית המשפט הצבאי ביהודה.

אל ערג'ה, איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לשעבר, הורשע בעבירה של גרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה לעבירת הרצח בבתי הדין הצבאיים ביו"ש, ובימים הקרובים יגזר דינו, ככל הראה שני מאסרי עולם.

במשך שעה וחצי הקריא אב בית הדין, רס"ן אמיר דהאן, את הכרעת הדין התקדימית, בה הורשע, בפעם הראשונה, מיידה אבנים בעבירת רצח. "ואם באבן יד אשר-ימות בה הכהו, וימת - רוצח הוא", צוטט מספר במדבר בהכרעת הדין, "הנאשם צפה תוצאות מוות בשל הצטברות של אמירות ומשים שר לא מותירים מקום לספק סביר בדבר חפצו של הנאשם בתוצאת מוות כזו". עוד נכתב, "החוליה נקטה את שיטת של ידויי אבנים מרכב לרכב בצורה שאינה אקראית . . .אלא בשיטה מתוכננת היטב ועקבית ממעשה למעשה".

השופט דהאן ציין בהכרעת הדין, כי אבן הנזרקת ממכונית נוסעת לעבר רכב הנוסע מולה, מסוכנת יותר מאשר כדור הנורה מרכב.

הכרעת דינו של שותפו של אל ערג'ה לביצוע הפיגוע, תינתן בחודש הבא גם כן בבית הדין הצבאי ביהודה.

אביו של אשר פלמר, מיכאל פלמר, אמר לערוץ 7 לאחר מתן הכרעת הדין במשפט, כי "הצדק יצא היום לאור, זו היתה שנה וחצי מהקשות בחיי שבהן נלחמתי שרוצחי בני ונכדי יקבלו את עונשם".

פלמר ובנו נהרגו כאשר מכוניתם התהפכה על כביש 60, סמוך לכפר חלחול, צפונית לחברון. תחילה טען צה"ל כי מדובר בתאונת דרכים אולם המשטרה המשיכה בחקירה בסיומה התברר כי פלמר נפגע מאבן שנזרקה לעברו מרכב חולף. לאחר שהתברר כי מדובר בפיגוע חבלני החל מצוד אחר מבצעיו בסיומו נתפסו שני המחבלים שידו את האבן, אחד מהם כאמור הורשע היום.