הרב סבתו: היה פה נס גדול

ראש ישיבת "נתיבות יוסף" במצפה יריחו, הרב שבתי סבתו, סיפר בצהריים (חמישי) לערוץ 7 על האירוע הקשה שהיה בישיבה הלילה במהלכו פרצו פלסטינים לבית המשרד ולבניין הישיבה.

"הישיבה בחופש, חופשת הפסח וברוך ה' שכך, בנס לא היו פגיעות בנפש. הבן שלי היה כאן בלילה ולמד, עד 12 וחצי בלילה, בבוקר הוא הגיע ומייד הוא התקשר אלי וסיפר מה שהוא ראה", סיפר הרב..

לדבריו, "היה ונדליזם נורא, ספר התורה מושלך על הרצפה והגווילים בחוץ, מאות ספרי קודש מושלכים לארץ".

הרב סבתו ציין, כי עקבות הפורצים מגיעים מהכפרים בסביבה, וכי המניע לאירוע ככל הנראה לא היה פלילי "לא ראינו שהם רצו לקחת דברי ערך, כי היו שם רימונים מכסף. הם פרצו דלת שנהיתה ממוגנת, של ארון הקודש, והשחיתו כל מה שהיה בדרכם, זרעו הרס רב מאוד. הם עקרו דלתות, שברו חלנונות, עקרו שתילים מתוך העציצים. אם הכוונה היתה לקחת כסף בשביל מה לעשות פוגרום כזה?". 

"אני אגיד את ההערכות שלי. הערכה שלי היא שהיה פה נס שלא היו פגיעות בנפש. הם פגעו בכל מערכת החשמל של הבניין והשחיתו הכל, גם דברים שאין בהם שום ערך כספי", הדגיש הרב סבתו.

"מה שהיה בבית המדרש זו פגיעה בקודשי ישראל. אם הנשיא שמעון פרס והרב הראשי הטריחו את עצמם ללכת למסגד כדי להתנצל בשם העם היהודי, אז הנה פה מה שעשו החשודים כפלסטינים, כפי שראינו את העקבות, זה גם צריך לזעזע מישהו", הוסיף הרב.