חיילים בסיור 'תודעה יהודית'
חיילים בסיור 'תודעה יהודית'מאיר סטרמן
אחד התפקידים המשמעותיים אותו ממלאים חיילי הרבנות הצבאית הינו 'רכז מסורת ורוח' הנקרא בפי כל 'משק ד"ת'.

החייל מסייע לחיילים ביחידות בהן הוא מוצב, לקבל את זכויותיהם כדוגמת כשרות המטבחים, תפילות כסדרן, תכני 'תודעה יהודית' וסיוע בפתירת מצוקות הלכתיות בין החייל הבודד למערכת הצבאית.

גורם ברבנות הצבאית סיפר לערוץ 7 כי מתוך ההבנה של חשיבות התפקיד ומידיעה כי רכזי המו"ר נמצאים "בחוד החנית של החיל", יזם הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב רפי פרץ, תכנית מקיפה להעצמת חיילי השטח שלו.

במסגרת זו תוכנן מערך ימי עיון שיתפרס על פני השנה ובהם יינתנו שיעורים תורניים, שיחות לחיזוק המוטיבציה ואפשרות לדון בסוגיות בוערות המעסיקות את הנושאים בתפקיד.

ביום עיון שנערך לאחרונה לרכזי המו"ר, אמר הרבצ"ר כי מטרת רכזי המו"ר היא "להפיח רוח ונשמה ביחידות צה"ל ולהעמיק את התודעה היהודית של המשרתים בהן". 

"יש לכם שני כלים חשובים שחיוניים להצלחת שליחותכם: אהבת ישראל ומסירות נפש. אהבת ישראל היא יסוד עמוק ומהותי בחיינו כאומה, וחשיבותה התבררה במשך אלפיים שנות גלות. אהבת ישראל היא התיקון לשנאת חינם. באמצעותה תוכלו להרעיף על החיילים עוד ועוד. כך גם לגבי מסירות הנפש - אל תחסכו במאמצים, אלא עשו מאמץ לנוע מיחידה ליחידה ולהעצים את אנשיהן. גם אם מדובר במספר קטן של חיילים הטרחה משתלמת ותניב את פירותיה", אמר הרבצ"ר.