השר אריאל במצפה יריחו, הבוקר

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל (הבית היהודי) סייר היום (שישי) בישיבת 'נתיבות יוסף' שבמצפה יריחו, שהושחתה השבוע בידי פלסטינים שחדרו למתחם הישיבה והסבו נזק חמור לספרי התורה.

השר אריאל הזדעזע מהמראות הקשים שנגלו לעיניו, במיוחד מהשחתת ספרי הקודש וספרי התורה והשחתת הרכוש.

הוא הופתע לשמוע כי למרות שבמקום היו חפצים בעלי ערך כספי גבוה וכן כסף רב שום דבר לא נלקח וכל הפגיעה הייתה "ונדליזם לשם ונדליזם". 

"יש פה מעשה נוראי, פשוט ונדליזם, פגיעה בקדשי ישראל בצורה הכי קשה שראיתי בעיני. מזעזע. בערב יום השואה זה מזכיר מראות קשים מהעבר. בארץ ישראל אסור שדברים כאלו יקרו. ניתן רק לשער את גודל האסון שהיה יכול להתרחש אם התלמידים היו בישיבה באותו זמן", אמר אריאל במהלך הסיור.

לדברי שר השיכון, "התשובה היהודית והציונית ההולמת היא הגדלת היישוב והישיבה, אני אפעל בצורה המיידית על מנת שיותקנו אמצעי הביטחון הנדרשים כפי שהוחלט בעבר".

אריאל קרא לנשיא המדינה שמעון פרס להגיע למצפה יריחו, כפי שהגיע למסגדים שהוצתו וגינה את המעשים. "אני לא מוכן להשלים עם זה ולכן באתי מייד הבוקר ואפעל להביא את זה לתודעה הציבורית. אני מצפה שהנשיא ואחרים יעשו את הנדרש מהם לעת הזאת ויגיעו לגנות את הדברים הללו בצורה הכי תקיפה שיש".

הרב שבתי סבתו, ראש הישיבה, אמר לשר אריאל שהתקרית האלימה לא תרתיע אותם ולימוד התורה יתרחב ויפרח, כלשונו, "כשבאנו לכאן הכל היה שממה. היה חשש יותר גדול והבאנו תלמידים. ואם עשינו ובנינו הכל, אין ספק שהכל עוד יפרח".