הצעדה אמש
הצעדה אמשסוכנות תצפית

למעלה ממאה מתושבי היישוב מצפה יריחו צעדו אמש (מוצ"ש) מהיישוב לעבר מאהל בדואי סמוך בעקבות השחתת ספרי הקודש והפריצה לישיבה אשר התרחשה בשבוע שעבר, כך מדווחת סוכנות תצפית.

התושבים מחו על כך שקולו של הנשיא לא נשמע ועל כך שלא פירסם הודעת גינוי. במהלך הצעדה קראו התושבים"איפה פרס? די להרס" והפנו בכך אצבע מאשימה לנשיא המדינה.

כוחות משטרה רבים הגיעו למקום בכדי למנוע את הצעדה אך לאחר דין ודברים נערכה הצעדה בליווי המשטרה.

לדברי משה אייל, דובר היישוב מצפה יריחו, "אנחנו כאן במצפה יריחו מאד מאוכזבים מהעובדה שנשיא המדינה שנוהג לגנות כל גרפיטי על מסגד מוסלמי, שותק כשמדובר בחילול ספרי תורה, בפריצה לבית כנסת וישיבה".

"מסיבה הזו החלטנו שאנחנו רוצים לצאת על עבר שכנינו הבדואים שנמצאים כאן באופן לא חוקי, ולא מטופלים. ולהראות שגם אנחנו קיימים כאן ויש לנו אמירה. זו הסיבה שמוציאה אותנו מהישוב אל השכנים שלנו ואנחנו מקווים שנשיא המדינה יתעשת, יגיע לכאן ויביע את תמיכתו גם נגד התקפה של אינטרסים יהודיים", הוסיף אייל.

בתנועת "דרור ישראל" התייחסו לאירוע הפריצה ואמרו "תנועת דרור ישראל מביעה שאט נפש מהפריצה והפגיעה בספרי תורה ביישוב ובקודשי ישראל ביישוב מצפה יריחו. פגיעה כזו בדת היהודית, כמו גם בכל דת אחרת, אין לה מקום. אנו קוראים למשטרת ישראל לפעול למציאת בני העוולה".

פסח האוספטר, רכז תנועת דרור ישראל ציין כי "חילול הקודש היא  חמורה מאוד ברגשות כולנו. אנחנו מתנגדים לכל פגיעה על רקע דתי, גזעני ולאומני וקוראים לגורמי אכיפת החוק לטפל באופן בלתי מתפשר במעשה עוולה זה. יש לגלות אפס סובלנות כלפי פעולות אלימות מן הסוג הזה ולמצות את הדין עם מבצעיהן".