ספר חדש: ארבעים על ארבעים

בימים אלה ראה אור בהוצאת "סטימצקי" ספרו החדש של  העיתונאי הותיק, גדעון אלון "ארבעים על ארבעים" המביא 40 פרקים על 40 שנות עבודה עיתונאית.

הספר מביא סיפורים מאחורי הקלעים מעבודתו של עיתונאי. בכל אחד מהפרקים מקופל סיפור על פגישה, ראיון, זיכרון או חוויה מביקור מיוחד או התרשמות. פרקים אלה נבחרו מתוך אלפי כתבות, ראיונות ומאמרים שנכתבו במהלך השנים (1972-2012).

הספר משרטט דיוקן מקיף על עבודתו של עיתונאי ומציע דיון היסטורי, תרבותי ופוליטי מעניין מאין כמוהו, במהלכו נחשף הקורא למגוון רחב של ראיונות והתייחסויות לנשיאי המדינה, ראשי ממשלה, שרים וחברי כנסת וכן צמרת השופטים בביהמ"ש העליון והיועצים המשפטיים שעיצבו את מרקם החיים הציבורי והאישי של ישראל לצד הצצה נדירה לחייהם של אנשי מפתח ונבחרי ציבור.

בספר יש גם צרור של עצות מועילות לעיתונאים צעירים, כיצד לנהוג כדי להצליח, כמו למשל נאמר בדברי המבוא "אל לכם לשכוח לרגע קט, שכל עיתונאי ממלא בתפקידו שליחות ציבורית. הוא איננו רק צינור להעברת מידע לציבור. תפקידו אינו מתמצה בכך שהוא מדווח על מה שאמר שר האוצר או הרמטכ"ל או ראש מועצת מקומית במסיבת עיתונאים, אלא תפקידו הראשוני והחשוב ביותר הוא להצביע על ליקוים, לשחוף שחיתויות, לגלות מחדלים. לא חשוב אם אתם כתבים מדיניים או כתבים לאיכות הסביבה, כתבים מוניציפליים או כתבים לענייני משטרה, כתבים כלכליים או כתבים צבאיים, בכל תפקיד עיתונאי אתם העיניים של הציבור. לעולם אל לכם להיבהל מאנשי ממשל וממסד שמנסים להפחיד אתכם ולרפות את ידיכם. הם אף פעם לא יאהבו ביקורת. לכו עם האמת והמצפון שלכם, שחייב להיות גם המצפן שלכם".

בספר תמצאו את הסיפור מאחורי הקלעים של ראיונות ושיחות עם אישים דגולים שנעלמו מנוף חיינו כמו מנחם בגין, חיים הרצוג, עזר וייצמן, טדי קולק ואריה דולצין והשופטים משה לנדוי, חיים כהן ומרים בן-פורת, אבל גם על שמעון פרס, אהוד אולמרט, דוד לוי, משה קצב, צחי הנגבי, ראובן ריבלין ודליה איציק והשופטים מאיר שמגר, מישאל חשין, אליקים רובינשטיין, עדנה ארבל ואחרים.

 בספר סיפורים על סקופים גדולים שחשף אלון ופרק על הכתבות ששיגר במלחמת יום הכיפורים מתעלת סואץ לעיתון "הארץ" ותיארו את ההווי שהיה בקרב אנשי המילואים שרבצו במשך ששה חודשים בחולות של סיני.

הספר נמכר בכל אחד מסניפי "סטימצקי" ברחבי הארץ תמורת 94 ₪ (אפשר לקנות במבצע 1+1).

לגולשי ערוץ 7 הספר ימכר עם הקדשה אישית תמורת 45 ₪ בלבד, הגולשים מוזמנים לפנות לאלון, בתיבת דואר 1666 מבשרת ציון (90805) ולצרף צ'ק ויקבלו את הספר לביתם.