ד"ר יהודה דוד
ד"ר יהודה דודעופר עמרם
ד"ר יהודה דוד, המוכר ממאבקו הציבורי נגד א-דורה, אב פלסטיני שהפיץ תמונת בנו כסמל לאלימות הצבא, מספר בראיון לערוץ 7 על אות ההצטיינות שקיבל אמש מצה"ל על חלקו במבצע 'עמוד ענן'.


בימים הראשונים של 'עמוד ענן' קיבל דוד צו 8 מצה"ל. הוא לא היסס לרגע למרות מחלת הסרטן שנתגלתה בגופו.


"למרות שהייתי תחת טיפול כימותרפי כבד, הקדוש ברוך הוא נתן לי כוחות לעלות על מדים ולארגן את כוחות הרפואה של חטיבת הנח"ל, חיילי הסדיר והמילואים", סיפר דוד, רב-סרן במילואים.


ימי המבצע עברו על דוד ברגשות מעורבים, מבחינה פיזית ונפשית, "ברמה הפיזית היה מאוד מאוד קשה, אבל מבחינה רוחנית זו היתה חוויה בלתי רגילה, יש עוצמה גדולה בלהיות שותף בדבר הכי חשוב שקורה - להגן על חיילי צבא ההגנה לישראל".


את תעודת ההצטיינות קיבל דוד במעמד מרגש מתת-אלוף מרדכי ברוך, מפקד אוגדת 'עוצבת הפלדה'.


בשנת 2012 הצטרף דוד למפלגת הבית היהודי כמתמודד בפריימריז והודיע תחילה על תמיכתו בבחירות לראשות המפלגה בנפתלי בנט ובהמשך העביר את תמיכתו לפרופ' דניאל הרשקוביץ שלבסוף פרש מהמירוץ. יומיים לפני הבחירות לרשימה הודיע על פרישתו, כדי להתמקד בטיפול במחלת הסרטן שהתגלתה בגופו.


"היו אלה שלושה ימים לפני הפריימריז", תיאר דוד, "פרשתי מהמירוץ כי לא הייתי מסוגל להבטיח לבוחריי שאמשיך לשרת אותם בבריאות ובנאמנות. הפריימריז דורשים מאמץ פיזי שלא היו לי", הסביר דוד שהוסיף כי בתקופה זו הוא מרגיש טוב יותר ואף חזר לעבוד כרופא כירורגי.


הוא מקווה שבעתיד יוכל לעשות את מה שהוא הכי טוב בו, כלשונו, "לחזק את ההסברה של ישראל בארץ ובעולם". בינתיים הוא מאחל הצלחה רבה לאנשי 'הבית היהודי' ומשוכנע כי עם ישראל "נמצא בידיים טובות".


"אנחנו צועדים לקראת מהפכה חברתית, לדעתי גם במישור החילוני וגם במישור הדתי-חרדי בדרך ליצירת אחדות בעם, זה הכי חשוב", הכריז.


ד"ר דוד, מומחה ברפואה כירורגית, מבקש לגנות את הדה-לגיטימציה המופנית לרופאים בישראל. "לאחרונה הופעתי בתוכנית 'ערב חדש' מול פרופ' ולדן שהוציא דיבה קשה על רופאי ישראל. הוא טען כי הם חיים בנאמנות כפולה, דהיינו מחויבים למדינת ישראל יותר מאשר לטיפול באסירים הביטחוניים ומעדיפים את המדינה על פני טיפול מסור באסירים".


דוד תקף, "גם לרופאים הערבים בבית החולים הדסה בירושלים יש נאמנות כפולה. רופא ערבי בהדסה לא יכול לטפל ביהודי וקצין רפואה בצבא לא יכול לטפל במחבל. מה זו ההכרזה המטופשת הזו?"