אוהלי עצמאות
אוהלי עצמאותתנועת אריאל

בשנותיה הראשונות של המדינה, אפפה את העם בציון התחושה כי הקמתה של מדינת ישראל נס של ממש היא. התרוממות רוח פיעמה בכול, והכרת הטוב והכרת התודה הביאו לקיומן של תפילות הלל והודיה ברוב עם.

התחושות הטובות שליוו את המדינה בראשיתה, הולכות ומתפוגגות להן בשנים האחרונות. את יום הקמתה של המדינה מציינים רוב אזרחי המדינה במפגשים משפחתיים וחברתיים שֶבְּמוֹקְדָם עמדת "נפנוף" לצליית נתחי בשר על האש. לאלה מתלוות בימות בידור והופעות של זמרים מפורסמים הרצים מבימה לבימה ומשלשלים לכיסם הון לא קטן תמורת הופעות קצרות מול קהל שמתקשה להיות חוגג פעיל וממתין לאמן שיעלה על הבימה ויאפשר לו להיות פאסיבי – מתבונן ומאזין, וכל פעילותו תסתכם במחיאת כפיים או בקריאות עידוד.

בחבריא ב'  של תנועת אריאל החליטו שאי אפשר להשלים עם המצב הקיים. ביום העצמאות ה-64, שחל אשתקד, פתחו חבריא ב' ביזמה חדשה, והם ממשיכים בה גם השנה.

היום, יום עצמאותנו ה-65, יצאו 14 סניפים וקבוצות של חב"ב ל-14 מרכזי-פעילות מן הסוג המוכר כדי להביא אל השטח פעילות מסוג חדש: הם הקימו אוהלי עצמאות בית שמש פארק וחורשת אקליפטוס, יער עין זיתים, קריית מלאכי, אלעד, מעלה אדומים, גן סאקר, ראש העין, פתח תקווה ושדרות.

באוהלים הפעילו חבריא ב' את ילדי הנופשים במגוון פעילויות שהתקיימו בתחנות:

תחנה להכנת מגנט שעליו תפילה לשלום המדינה או תפילה לשלומם של חיילי צה"ל. מי שחשקה נפשו ורצה להשקיע – יכול היה לבחור להכין מרצדה (מובייל) במקום מגנט.

בנוסף הוקמו תחנת משחק ללימוד ידיעת הארץ, תחנת חתימה על מגילת העצמאות ותחנות מגוונות רבות נוספות

אורית גבירצמן, מלוות מדריכות בתנועה, מציינת כי הפעילות היא פרי של יזמה משותפת של חב"ב וחלק מהרשויות המקומיות ובתמיכתן ועל כך תודתנו.

היא מסכמת בסיפוק את פעילות היום ומציינת כי חב"ב ימשיכו לפעול למען העלאת המודעות לנס הגדול ולתודה שבעקבותיו, וינצלו הזדמנויות נוספות לתרום לשמחה אמתית, שמחה מתוך פעילות ועשייה, בעם ישראל.