נופים, תרבויות אחרות והרבה טבע, תמיד מרתקים. הסרט החדש שרואה אקרן בימים אלו, מביא את כל שלושת המרכיבים הכל כך אהובים למסך.

תוסיפו לכך את הפן האנושי ותקבלו סרט שכל כולו סיפור מרתק, של כפר אחד קטן הרחק בערבות קירגיסטן אי שם בגבול בין רוסיה, סין ואפגניסטן. טימור, גיבור הסרט , שכל את אשתו ואת בנו יחידו בקדחת שפקדה את האגם בו הוא חי. הוא מהגר לצרפת כדי למצוא עבודה. לאחר שעבד מחוץ לארצו חוזר טימור אל כפר אבותיו הקטן בקירגיסטן.  למרות שמשפחתו כבר אינה שם, בני הכפר, או לפחות חלקם, מקבלים אותו כאחד משלהם.

יופיו של הסרט הוא בצבעים שמעבר לסיפור. מחד כפר שכולו שבע בקתות בעולם רחוק ומנוכר ומאידך בבית הספר המקומי מדברים על אינטרנט "בשנה הבאה" כהבטחת המורה. טנג'רי הוא סרט אקזוטי מארץ רחוקה אי שם בעולם השלישי בקירגיסטאן. הרים ופסגות עטויים שלג לבן, מדבריות ואגמים ולצידם פריחה המזכירה לנו את האביב שלנו.

היכרותה הקרובה של הבמאית מארי-ז'אול דה פונשוויל עם מרכז אסיה מספקת מבט אותנטי ועשיר על חברה ותרבויות מסורתיות וסגורות, וטווה בנוף עוצר נשימה סיפור של שני בני המקום שאינם מודעים למציאות בה הם חיים.

סרט מלא נופים מרהיבים מנופי קירגיזיה, וערבות השלג בגבול רוסיה, סרט על תרבות אחרת. 

ומילה על אחת מגיבורות הסרט. היא אינה שחקנית של הוליווד ובזה ייחודה. אלבינה אימאצ'ובה אמירה בסרט, הינה ילידת קירגיסטאן  שהתאהבה בקולנוע בגיל 14. היא למדה דרמה והשתתפה במספר סרטים קירגיזיים. ב- 2008 זכתה בפרס השחקנית הטובה של הרפובליקה הקירגיזית.

לא אחת אנחנו מוצאים עצמינו שואלים איך וכיצד הם החיים באזור אחר, במקומות נידחים ובתרבות הזרה לנו. כדאי עד מאד לראות את הסרט הנפלא הזה ולדעת שבמרחק של  ארבע שעות טיסה מאתנו קיים עולם תרבותי אחר ומיוחד.