מסוק הקוברה שב לפעילות
מסוק הקוברה שב לפעילותפלאש 90
מערך מסוקי ה'צפע' (קוברה) יחזור לפעילות בימים הקרובים, לאחר שקורקע בעקבות התאונה שאירעה בחודש שעבר, בה נספו שני אנשי צוות האוויר, סגן-אלוף (מיל') נעם רון ורב-סרן (מיל') ארז פלקסר זכרונם לברכה.

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הקים צוות תחקיר לבדיקת נסיבות התאונה, בראשות אלוף-משנה נ', שהציג למפקד חיל האוויר ממצאים ומסקנות ביניים מהם עולה כי התרסקות המסוק התרחשה בעקבות שבר באחד מלהבי רוטור הזנב.

עוד הובהר בתחקיר כי התאונה לא נגרמה כתוצאה מטעות אנוש של הטייסים או מגילו של המסוק. יצוין כי התחקיר הצבאי יימשך עד להשלמתו והוא כולל חקירה מעמיקה של חיל האוויר בשיתוף החברה יצרנית המסוק (Bell).

לאור חשיבותו המבצעית של מערך מסוקי ה'צפע', גובשה בחיל האוויר תכנית החזרת המסוקים לטיסות והיא כוללת בדיקות טכניות לכלל המסוקים ושינוי תכנית האחזקה.

מפקד חיל האוויר קיבל את מסקנות הצוות אשר קבע כי על סמך הממצאים ומסקנות הביניים בתחקיר והפעולות שהוגדרו למניעה ולהפחתת הסיכונים ניתן להחזיר את המסוקים לפעילות מבצעית בצורה בטוחה.

משפחותיהם של סגן-אלוף (מיל') נעם רון ז"ל ורב-סרן (מיל') ארז פלקסר ז"ל עודכנו בעיקרי הדברים. חיל האוויר ימשיך ללוות את המשפחות השכולות.