פיגוע? כח חמאס
פיגוע? כח חמאספלאש 90

 חמאס נוקטת יד קשה בפעולות שנועדו לסכל ריגול ישראלי. פתחי חמאד, אישר כי בכוונת המשרד להוציא לפעול את גזר דין המוות בתלייה שנגזר על מספר פלסטינים לאחר שהורשעו בהעברת מידע לישראל.

לצד, אמר חמאד כי מספר אסירים אחרים שהורשעו בעבירות דומות (אך ככל הנראה לא חמורות מדי) ישוחררו לאחר שירצו תקופה של שני שליש מעונשם כדי לאפשר להם להשתקם.

חמאד ציין, כי בתקופה האחרונה עצרו מנגנוני הביטחון של החמאס מספר לא מבוטל של פלסטינים ששימשו סוכנים ישראלים, והישג זה גרם למבוכה רבה אצל המודיעין הישראלי ולקשיים בקשר עם הסוכנים ברצועת עזה.

בנובמבר 2012 הוצאו להורג בידי פעילים של גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, שישה פלסטינים שנחשדו כסוכני מודיעין של ישראל.

השישה הובאו באוטובוס למרכז בעיר, הוצאו ממנו ונורו למוות. גופותיהם של הנרצחים הוצגו בחוצות העיר לעיני אלפי סקרנים, ובהם ילדים, שהגיעו למקום וצילמו את הגופות.

אחת הגופות נקשרה לאופנוע ונגררה ברחבי עזה בלוויית אופנוענים נוספים. על כרזה שהונחה על גופת אחד המוצאים להורג נכתב: “גדודי אל-קסאם מכריזים על הוצאה להורג של הבוגדים הפושעים בגלל שהם העבירו מידע על יכולות ארגוני המאבק ומסרו לאויב מידע על תנועת המוג'אהידון וסייעו לחיסולם של אחדים מהם לאחר שעדכנו על מקום הימצאם".

ימים ספורים קודם לכן הוצא להורג פלסטיני נוסף שנחשד בריגול למען ישראל, והודאתו המצולמת הועלתה ליוטיוב. גם במקרה זה גופתו הוצגה לראווה בכיכר העיר לעיני עוברים שבים ובהם ילדים.