הכותל המערבי
הכותל המערביצילום: פלאש 90

בליל חג העצמאות הגיעה קבוצת תלמידי ישיבה מתל אביב לתפילה ברחבת הכותל. אחד התלמידים, ישי תורג'מן, סבר לתומו שיוכל להכניס למתחם שופר ולקיים את הנחיית הרבנות הראשית לתקוע בשופר לקראת סוף התפילה, אך השוטרים חשבו אחרת.

בראיון ליומן ערוץ 7 סיפר תורג'מן על האירוע התמוה בו בשיקוף הכניסה לרחבת הכותל זוהה השופר שאיתו והוא הועבר מיד לעיכוב בתחנת המשטרה. כניסה לרחבה נמנעה ממנו בתואנה שמדובר בכלי נגינה האסור בכניסה לרחבת הכותל אלא במועדים מסוימים.

לדבריו בשיחתו עם השוטר שעיכב אותו נאמר לו כי למעט בימי חודש אלול ועשרת ימי תשובה לא ניתן להכניס לרחבת הכותל שופר כיוון שמדובר בכלי נגינה. "אמרתי לשוטר שכיהודי ציוני אני רוצה לקיים את הנחיית הרבנות הראשית ולתקוע בשופר וכעת זה נמנע ממני", הוא מספר.

טענותיו של תורג'מן נפלו על אוזניים ערלות והשוטרים הבהירו לו כי לא יוכל להיכנס למתחם עם השופר.

בעקבות האירוע פנה תורג'מן לרב הראשי, הרב יונה מצגר, וסיפר לו את עיקרי האירוע. הרב מצגר העושה בחו"ל הודיע לו כי מיד עם שובו ארצה יטפל בסוגיה התמוהה שבה הרבנות הראשית אמנם קובעת כי ליל חג העצמאות הוא מועד ראוי לתקיעה בשופר, אך בפועל ההנחיות ברחבת הכותל אינן מאפשרות יישום הנחיה זו.

לבקשת הרב מצגר הניח תורג'מן בלשכתו מכתב ובו פירט את השתלשלות האירועים, וכעת הוא ממתין להמשך טיפולו של הרב בפרשה. תורג'מן מזכיר כי האחרונים שערכו בידוק לפני הכניסה לרחבת הכותל ומנעו הכנסת שופר למקום היו שוטרים בריטים...