מירי רגב
מירי רגבצילום: פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 דוחה יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, חברת הכנסת מירי רגב, את הטענות שהשמיעו כמה חברי כנסת נגדה בעקבות דבריה אודות הצורך לאפשר תפילת יהודים בהר הבית והכוונה שלה לקיים ישיבת ועדה בהר עצמו.

חברת הכנסת רגב מציינת כי דבריה נאמרו בתוקף סמכותה כאחראית על ארבעה משרדים בהם גם המשרד לענייני דתות וכשם שחשוב בעיניה לקדם את סוגיית הביטחון האישי כחלק מהאחריות על המתרחש במשרד לביטחון פנים חשוב בעיניה להוביל לחופש דת.

רגב מבהירה כי כעת בכוונתה ללמוד מקרוב את כל סוגיית התפילה בהר הבית. זאת בסדרת דיונים שתקיים הועדה. כמו כן תיפגש עם הגורמים הרלוונטיים במגמה להביא למצב בו יתאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית.

באשר להתנגדות הצפויה מכיוונו של הוואקף המוסלמי המונע גם מלמולי פסוקים של יהודים בהר הבית, אומרת רגב כי דעתו של הוואקף תישמע אך מה שיכריע הוא מה שאנחנו אומרים, כלשונה. עם זאת מציינת רגב כי היעד הוא להגיע להבנה בין הצדדים ולפיה תותר התפילה לבני כל הדתות במקום.

באשר לדבריו של סגן שר האוצר, חבר הכנסת מיקי לוי, מי שכיהן בעבר כמפקד מחוז ירושלים של המשטרה, לפיהם ביקור בהר של ועדת הפנים אינו אלא פרובוקציה שתלהיט את הרוחות, אומרת רגב כי פעילותה ודבריה לא נעשים מתוך כל מגמה פרובוקטיבית אלא מתוך אמונתה שאכן כך נכון לנהוג למען עם ישראל.

בדבריה הזכירה כי היא פועלת להשיב את חופש הפולחן והדת לכומר שקרא לבני עדתו להתגייס לצה"ל ונודה מכנסייה הבשורה, כך תפעל גם למען תפילת יהודים במתחם ההר.