נציגות כיתות י' מ-16 אולפנות שונות התכנסו היום (ג') בהיכל התרבות קרית ארבע חברון, ואל מול 400 בנות כיתותיהן, התחרו בתחרות חידון התנ"ך הארצי לאולפנות שנערך זו השנה ה-14.

חידון התנ"ך לאולפנות נערך במסגרת הכנת התלמידות ליחידת הבקיאות בבגרות בתנ"ך, תוך יצירת לימוד חוויתי. התוכן הלימודי של החידון כיסה את חומר הלימוד של הבגרות בהתאם למיקוד ולתוכנית החדשה.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון, נשא דברי ברכה באירוע ואמר: "מתמודדות יקרות הגעתן לעיר האבות לאחר ימים ולילות של לימוד הפנמה והעמקה בספר הספרים. המקום הזה בו הגעתן לחוות את השלב הסופי הוא המקום ממנו עם ישראל למד לקיחת אחריות מה היא. במקום הזה לקחו האבות את האחריות לבנות את עם ישראל במקום הזה קיבלו יהושע וכלב כח לקחת אחריות על הכניסה לא"י ומהמקום הזה יצאה בשורת ההתיישבות ולקיחת אחריות על חידוש הקשר לכל מרחבי ארצנו לאחר מלחמת ששת הימים. אין שום ספק שגם היום אתן המתמודדות והתלמידות הבאות מכל רחבי הארץ מוזמנות להעמיק בתנ"ך ובעולמנו הרוחני ויחד עם זה לשאוב רוח מיוחדת מעיר האבות קרית ארבע חברון".

כל אחת מהאולפנות שהשתתפות בתחרות, שלחה שתי נציגות מטעמה, וכבר אתמול (ב') התארחו הבנות באולפנת קרית ארבע המארחת. הבנות ערכו מרתון תנ"ך, סיירו במערכת המכפלה וערכו היכרות עם היישוב היהודי בחברון.

במקום הראשון בתחרות זכתה טובה מאיר, מאולפנת בני עקיבא "תאיר" בבית אל. מדובר באולפנה חדשה, אשר בנות שכבת י' הן המחזור הבוגר ביותר במוסד. זוהי השנה הראשונה בה נציגת האולפנה משתתפת בחידון.

במקום השני זכתה רוחמה גרבובסקי מאולפנת צביה מעלה אדומים, במקום השלישי זכתה דפנה סמואל מאולפנת אוריה גוש עציון ובמקום הרביעי זכתה שירה אדרעי מאולפנת קרית ארבע.

את חידון התנ"ך לאולפנות יצר ויזם ציון צדוק ז"ל שנפטר לפני 4 שנים. החידון קרוי על שמו של הרב נריה, אבי דור הכיפות הסרוגות.

ראש אולפנת בני עקיבא תאיר, הרבנית טובה אליה: "אני מלאת גאווה על ההישג של טובה שעשתה את הכל בענווה ובצניעות הכל כך אופייניים לה. מדובר בתלמידה משקיענית וחרוצה שמצאה את הזמן לא על חשבון הלימודים ולא על חשבון הפעילות החברתית, והצליחה לשים את האולפנה החדשה על המפה".