הרב ישראל אריאל
הרב ישראל אריאלחזקי עזרא

הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, אומר לקראת יום ירושלים, כי תלמידי מרכז הרב שטוענים שהרב צבי יהודה קוק התנגד לעלייה על הר הבית, מסלפים את המציאות.

"הרב צבי יהודה, מורי ורבי זצ"ל, לא מינה אף אחד להיות הדובר שלו, גם אני לא הדובר שלו וזאת ההזדמנות למחות כלפי אלה שמציגים את עצמם כדובריו", מציין הרב אריאל.

לדבריו הרב צבי יהודה הגדיר את העלייה להר הבית בתום מלחמת ששת הימים, כמצוות כיבוש, "זו הייתה חוייה אדירה התרגשות גדולה. הרב יחד עם הרב הנזיר זצ"ל והרבנים הראשיים הקפידו להיכנס באותו יום ברגל להר הבית. ליוויתי אותם, הם גם שאלו אותי איך הולכים בהר, זאת מציאות שאף אחד לא יכול להכחיש. לאחר שהרב חזר הביתה חיכו לו תלמידים ושאלו אותו מה היה, הרב אמר להם שנכנסנו להר הבית מטעם כיבוש, את אותו המשפט בדיוק אמר הרב הנזיר. אם יש היום תלמידים במרכז שחושבים שהרב לא ידע לאן הוא ניכנס, אז אפשר רק להתבייש בהם".

הרב אריאל מביא את עדותו של הרב מרדכי בר יוסף מבני ברק, "הרב בר יוסף עלה להר הבית בתשעה באב ואמר קינות, איש הוואקף סילק אותו מההר. הוא הגיע לרב צבי יהודה שהבטיח לשוחח עם הרב גורן כדי לראות איך עושים שם סדר, זאת הייתה התפיסה שלו".

לטענת הרב אריאל אסור לפסוק הלכות על בסיס מעשיות, "הרב חנן פורת ביקש ללמד בישיבה את הלכות בית הבחירה, הרב אמר לו שעדיף ללמוד הלכות מלכים כי יהיו עוד מלחמות, זה סיפור, זה לא בירור הלכתי. האם ניתן ללמוד מכאן שהרב התנגד לעלייה על הר הבית. להפוך סיפור חסידי להוראה לכלל ישראל, זה לא מכבד את הרב צבי יהודה אלא משפיל אותו".

הרב אריאל כועס על תלמידי מרכז שבוחרים להתעלם מתשובות מפורשות של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, "על פי הרב קוק בתשובה צ"ד במשפט כהן ניתן להבין שהרב תמך מפורשות בבנית בית המקדש, הוא כותב שאין עיכוב בדבר ולא צריך לחכות לביאת המשיח. תלמידי מרכז הרב לא מזכירים את התשובה הזאת. אני קורא להם להפסיק להשתמש בסיפורים כדי לפסוק הלכה. הם החליטו שבענייני ארץ ישראל הם ציונים, ובענייני בית המקדש הם סאטמר".