המלונאים וסוכני הנסיעות בתל אביב קיימו היום (ראשון)כנס חירום בעקבות ההחלטה להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת.

נשיא התאחדות המלונות בשראל, עמי פדרמן, אמר כי "האוצר מתכנן טיל מונחה ישר ללב תעשיית התיירות, ולצערי, ראשונים שייפגעו הם העובדים. אישית אני לא מקנא בשר האוצר, שצריך לקבל כל-כך הרבה החלטות בנושאים, בהם הוא פוגש לראשונה, ושעה שמנסה להיות בסדר עם כולם. אין לו הזמן והיכולות לעשות את מה שצריך, אז עושים את מה שאפשר, גם אם זה לא הדבר הנכון והנזק רב על התועלת".

"הממשלה במעשיה מייקרת את מחירי חבילות התיירות ואת מחירי המלונות ואחר-כך גם באה בטענות. הממשלה יודעת לצמצם בהוצאותיה את עלויות האבטחה בבתי ספר, בשמירה על השרים, אבל לצמצם עבור המלונות, מה פתאום – שהם ישלמו! אנחנו מתמודדים עם השלכות 'עמוד ענן' ומאז ירידה מתמדת בתיירות הנכנסת, מתיחות בצפון הארץ, דיון בינלאומי על הנשק הכימי בסוריה, שקל חזק מאי פעם שפוגע ברצון להגיע ולבקר במדינת ישראל, מיסים לא הגיוניים, למשל: מיסי ארנונה פי 5 מהממוצע במדינות אירופה, הוצאות כשרות לא סבירות (מישהו שמע על ההנחתה של הרבנות בהרצליה לא להגיש קלחי תירס במלונות?), יוקר מחייה, שבינתיים לא נעשה דבר כדי לצמצמו שהופך אותנו למדינה יקרה".

"רבותי השרים, אדוני שר האוצר זה אולי מבלבל אבל: תיירות נכנסת זה ייצוא, תיירות יוצאת זה ייבוא. מיסים מטילים על ייבוא ולא על ייצוא, התבלבלתם".

פדרמן הוסיף "תפקיד הממשלה לקבוע סדר עדיפויות!, לתעדף ענפים שיכולים להביא לצמיחה, לא לדכא אותם. התיירות – אחת התעשיות היחידות שיכולות לתת מענה מיידי לצמיחה, לגידול בהכנסות ולתוספת מקומות עבודה – ללא השקעות הוניות. ניתן להביא לישראל עוד 1 מיליון תיירים נוספים בשנה במספר החדרים הקיים, ואלה שבבנייה. המשמעות: 7 מיליארד ש"ח תוספת לתמ"ג, 3 מיליארד ש"ח תוספת במיסים, 40,000 מקומות עבודה, וכל זה תוך זמן קצר; אבל צריך לעשות את הדברים הנכונים".

" יש בידינו עובדות עדכניות המוכיחות כי הערכת פקידי האוצר היא שהטלת המע"מ על שרותי התיירות הנכנסת תביא לגבייה של 500 מ' ש"ח - להערכה זו אין אחיזה במציאות, בשל הירידה המיידית הצפויה בהיקף התיירות הנכנסת למדינה, ההכנסות נטו לא יעלו על 200 מליון ₪ בלי לקחת בחשבון את המפוטרים והפגיעה בעתיד הענף שיכול להיות אחד ממנועי הצמיחה והתעסוקה העיקריים בעתיד".

עוד הוסיף פדרמן כי "רפורמת השמים הפתוחים היא כרגע רפורמה על הנייר. היישום יתחיל עוד שנה, התוצאות תיראנה עוד 5 שנים, ובינתיים: את ההשלכות הקשות של הטלת המע"מ על שירותי התיירות הנכנסת נראה כבר החל מ- 1 ביוני".

יו"ר לשכת התיירות הנכנסת, שמואל מרום, אמר "אני קורא לשר האוצר לחזור בו מההחלטה. רק לפני שבועיים קיבלה הממשלה החלטה לפתוח את השמים, והנה היום 250,000 עובדי תעשיית התיירות (תעופה, תחבורה, סוכני נסיעות, מורי דרך, היסעים, מלונות ועוד), מקבלים מסר קשה.

יו"ר התאחדות המלונות בטבריה, אבי זנדברג, אמר "לפיד הרס את הפריפריה, הורס את התעסוקה בגליל ובנגב ובאילת. יד אחת בונה, יד שנייה הורסת. מי יבוא לבקר בישראל, כשאנחנו מדינה כל כך יקרה?"

דוד פתאל, בעלים ויו"ר רשת פתאל, אמר "התיירות הכיחה את עצמה בשנים האחרונות כמנוע צמיחה במשק. המדינה נהנתה מגידול בהכנסות, מגידול במיסים,מגידול בתעסוקה. כעת, עליית המחירים הצפויה תביא להרחקת חלק מהתיירים מישראל. התוצאה הבלתי נמנעת: פיטורים. אנחנו מדברים על אלפי מפוטרים במלונות, בסוכנויות הנסיעות, באוטובוסים. המדנה הזו יקרה לתיירים, לא נעשה כלום כדי להוזיל את העלויות שלנו. אנחנו המשקיעים  מעבירים השקעות לחו"ל – לאירופה ולצפון אמריקה –וזה חבל. מצאו בשראל גז – וכולם מאושרים. יש לכם כאן גם תיירות בצמיחה – והתרומה למשק לא פחות אדירה. שמרו על הישגי התעשייה הזו, ועודדו אתה".