הפיגוע בקבר יוסף
הפיגוע בקבר יוסףועד מתיישבי השומרון

לוחמי ”כפיר“ סיכלו השבוע פיגוע בקבר יוסף שבשכם.

בכניסה החודשית המאובטחת של צה“ל אל מתחם הקבר, השתתפו השבוע כ-3,000 מבקרים, שהגיעו למקום ביום ראשון האחרון. לוחמי גדוד ”לביא“ מחטיבת כפיר אבטחו את האירוע, שבמהלכו החלה הפרת סדר מהצד הערבי. בהפרת הסדר נתפס מבוקש שהסתיר על גופו סכין, ותכנן לפגוע במשתתפים.

מפקד הפלוגה שפעלה במקום, רס“ן ברוך רם, אמר לאתר צה“ל כי מבחינת הכוחות, אבטחת האירוע מהווה פעילות מבצעית לכל דבר ועניין, אליה נערכו מראש. ”הפלוגה שלי שהיא פלוגת הקבר היא המעגל הפנימי בתוך מתחם הקבר עצמו, ועליי היה לאבטח את המתפללים, יחד עם כוחות מג"ב. כשהתחילו ההפס"דים בודדנו אותם החוצה כדי שלא יפריעו לאירוע, למרות זריקות האבנים, בקבוקי התבערה והצמיגים הבוערים“, תיאר רס“ן רם.

לדבריו, במהלך הפרת הסדר התקבלה התרעה מודיעינית על כוונה לפיגוע דקירה. הכוחות זיהו במקום את אחד המפגינים מתקרב לכוח בצורה חשודה - ביצעו איגוף טקטי והובילו לתפיסתו ולחשיפת הסכין בה החזיק. שלושה מבוקשים נוספים נתפסו באירוע.

”המבוקש תכנן לבצע פגיעה בכוחות צה"ל והיה חמוש בנשק קר, אך בזכות החדות והנחישות מנענו את האירוע עוד לפני שהתחיל", סיפר רס"ן רם וציין כי התפיסה נעשתה כאמור במקביל להפרות סדר נוספות שכללו מאות מפגינים, אך המ"פ הבהיר כי המתפללים לא חשו בסכנה.

”אחרי תקופה של כמעט שלושה חודשים בקו, במהלכם ביצענו תפיסות רבות של מבוקשים ופעילות אינטנסיבית מאוד בעיר ובכפרים לסיכול הטרור, ישנה תחושת ביטחון בקרב התושבים באזור, וזו אחת המטרות שלנו", מתאר רס"ן רם, "בתקופה האחרונה ביצענו תפיסות לצד פעילות מבצעית והגנתית על הישוב אלון מורה שבגזרתנו, ואנו עובדים יום וליל כדי לספק תחושת ביטחון חזקה אצל תושבי האזור".