גפני: מי צריך תאריך לעוזי?

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מחה השבוע על הצעת החוק הקובעת כי תאריך הלידה הקובע את כניסתם של ילדים למערכת החינוך הציבורית ייקבע על-פי התאריך הלועזי ולא התאריך העברי.

"אני מתנגד לחוק הזה בגלל שאנחנו מדינה יהודית, ובמדינה יהודית להתחיל לעבור באופן פורמלי, בחוק, להתחיל לעבור לתאריך הלועזי, אני חושב שזה דבר חמור מאוד, חמור מאוד. אני צריך לרשום את הילדה שלי או את הילד שלי, אני צריך לרשום אותו לפי התאריך הלועזי, על אף שעד היום צריך לרשום אותו לפי התאריך העברי?", אמר.

"אנחנו הולכים לגדל פה דור שלא יידע כלום מהנושא היהודי, לא יידע. התאריכים יהיו לפי הלועזי בשעה שהיתה הצעה, היה מדובר, ואם היית מביאה הצעת חוק, ודיברתי אתך, לאחד את כל הדברים ושהכול יהיה לפי התאריך העברי – אנחנו מדינה יהודית. אני חושב שכך היה צריך לעשות, ולא את ההיפך. לא להוסיף חטא על פשע ולשפוך שמן על המדורה" מחה.

"בדור הבא יהיו פה ילדים במערכת החינוך הממלכתי במדינת ישראל, אולי אפילו גם במערכת החינוך הממלכתי-דתי, שלא יידעו למה אנחנו כאן. לא יידעו מה זה חג, לא יידעו מה זה תאריך עברי, לא יידעו כלום. אני חושב שהדבר הזה, מה שאת רוצה להשיג בהצעת החוק, את משיגה את ההיפך. את הופכת את מערכת החינוך לטכנוקרטית, התאריך שבו קובעים את מועד הלידה זה התאריך הלועזי. כל התאריכים במערכת החינוך הם תאריכים לועזיים. אין התייחסות לפתיחת מערכת הלימודים לחגי תשרי, ראש השנה, יום כיפור, סוכות".