נתבעת. כרמלה
נתבעת. כרמלהצילום: פלאש 90

כרמלה מנשה, הכתבת הצבאית של רשת ב, יצאה אתמול (ד) בידיעה ביומן הערב של רשת ב', על כך שילד בן 7 תושב יצהר העליל עלילת שווא על חייל בדואי וטען שאנס אותו.

זאת אף שהאירוע לא התרחש ביצהר ואף לא באיזור השומרון.

אנשי השומרון טוענים כי כרמלה מנשה לא הסתפקה בדברים הללו ואף בדתה מליבה תיאוריה שלמה והציגה אותה כעובדה, על פיה אותו ילד דמיוני העליל את העלילה כדבריה "לא במקרה" על גשש בדואי, אלא בתגובה לרצח של אביתר בורובסקי שבוע קודם לכן בצומת תפוח, על אף שהאירוע המדובר התרחש למעשה שבוע לפני הרצח וכאמור לא ביצהר כלל.

עוד הוסיפה מנשה ואף טענה כי תושבי יצהר מכירים את המקרה אך אינם מטפלים בו. עוד ציינה מנשה כי החייל שירת בישוב כחייל באבט"ש. מנשה לא טרחה לפנות לקבלת תגובה מהמועצה האזורית שומרון או מהמזכירות ביצהר. לו הייתה עושה כן הייתה מגלה כי אין אמת בסיפור וכן הייתה מגלה כי חיילים כלל אינם מוצבים באבט"ש ביצהר בתקופה זו...

בתגובה לכך פנה עו"ד דורון בן צבי בשם האגודה השיתופית יצהר, וועד מתיישבי שומרון והמועצה האזורית שומרון, בתביעה לכרמלה מנשה ורשות השידור, ודרשו שתתנצל באופן מיידי בשידור וכן דרשו פיצוי בגובה 200,000 ₪ כפיצוי על הנזק שנגרם להם בשל הפגיעה בשמם הטוב.

יוסי דגן מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון הסביר: "ישנם גורמים בשמאל, בשמאל הקיצוני ובתקשורת שמרגישים כנראה שהכול מותר להם. במשך שנים הכפישו פוליטיקאים ועיתונאים את מאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון והעלילו עליהם עלילות דרך קבע. לא נשתוק יותר. מאות אלפי המתיישבים לא יהיו יותר אסקופה הנדרסת בפני כל מסית גס רוח . מותר בהחלט להשמיע ביקורת, כל מה שאנחנו דורשים הוא להיצמד לאמת, לעובדות. כל הסתה תיענה בתלונה, כל הכפשה תיענה בתביעה.עידן המתנחל הפראייר תם".

אברהם בנימין דובר היישוב יצהר מסר כי "מעבר לכשל המקצועי החמור הכרוך בפרסום שקרי וללא פנייה לקבלת תגובת היישוב, משקפים דבריה של כרמלה מנשה את השנאה וההסתה היוקדת לתושבי יצהר והאמת אותה הם מציגים. ניגוח יצהר הפך למצער ללחם חוקם של התושבים המבכים בימים אלו את רצח חברם אביתר בורובסקי הי"ד בידי ערבי שפל".

"עם זאת, הזכות לחזור בתשובה שמורה לכל יהודי באשר הוא. עם מיצוי ההתנצלות וההליך המשפטי, מוזמנת כרמלה לבקר כאורחת היישוב יצהר, ולהכיר מקרוב את אהבת העם והארץ של תושביו", הוסיף בנימין.

מוועד מתיישבי שומרון נמסר: "כפי שנרי ליבנה תשלם פיצויים לתושבי איתמר, כך גם כרמלה מנשה תשלם לתושבי יצהר אם לא תתנצל בפניהם על דברי הלעז וההכפשה".

תביעה זו מצטרפת לשרשרת תביעות אותם הגישו וועד מתיישבי שומרון והמועצה האזורית שומרון בגין פגיעה בשמם הטוב של המתיישבים בתקשורת. בין השאר: תביעתה של העיתונאית נרי לבנה מעיתון הארץ לאחר שהוציאה דיבתם של תושבי איתמר בתוכנית פוליטיקה וביהמ"ש פסק שתשלם פיצוי בגובה 225,000 ₪ לתושבי איתמר, וכן התנצלות בפומבי על הוצאת דיבה במקרים אחרים מיונה יהב ראש עיריית חיפה ואחרים.