שטח E1 סמוך למעלה אדומים
שטח E1 סמוך למעלה אדומיםפלאש 90

דניאלה וויס, חברה בהנהלת תנועת נחלה, תנועה להתיישבות, מספרת לערוץ 7 על התכנית הגדולה לעלייתם של 1000 איש לשטחי E1 במבשרת אדומים, "יש לנו משפחות רבות שמוכנות לעלייה על הקרקע, יצרנו קשר עם ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל. זו שכונה שהיא זרוע של העיר מעלה אדומים ויש לה תכניות של אלפי יחידות דיור".

לדבריה גם ראש העיר מבין היטב את החשיבות בבניה ב-E1', "אמנם ארה"ב, אירופה והערבים מתנגדים לחיבור בין ירושלים למעלה אדומים, ודווקא בגלל זה חשבנו שמישהו צריך להיות חלוץ לפני המחנה. זהו מהלך גדול ובתוך כמה שבועות נעלה בשבת כאלף איש. לבני כשריאל יש חזון ואחריות לאומית, והוא רואה איך הערבים משתלטים על כל אדמות המדינה בתוך תכנית המתאר, של מעלה אדומים. אנחנו מקבלים תמיכה מרבנים, פוליטיקאים ואנשי ציבור".

וויס משוכנעת שהממשלה תאשר את העלייה לשטח, "הממשלה הנוכחית בהרכבה הלאומי, מגלה סימפטיה רבה לרעיון של ארץ ישראל. אנחנו לא מתכוונים לשחק מחבואים עם אף אחד, אלא אדרבא לעלות בעוז את הדיון המתבקש האם הארץ היא שלנו, או חלילה היא אמורה להיות מחולקת בעתיד לשתי מדינות לשני עמים. הדיון הזה חייב להיפתח בעוז, הממשלה חייבת להכריע בנושא הזה ואני משוכנעת שממשלת ימין תאפשר לנו לעלות לשטח".