האזינו להם. רג'וב ועבאס
האזינו להם. רג'וב ועבאספלאש 90

בכיר הרשות הפלשתינית, ג'יבריל רג'וב, שב ומשבח את האלימות נגד ישראל ומבהיר כי לו היה בידי הפלשתינים נשק גרעיני היו עושים בו שימוש נגד ישראל.

את הדברים אמר רג'וב, סגן מזכיר הוועד המרכזי של פת"ח וראש הוועד האולימפי ברש"פ, במהלך ראיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" ובמהלכו הביעה המראיינת זלזול במו"מ מול ישראל ואף כינתה אותו כ'משחק המשא ומתן'. רג'וב השיב ואמר: "אני נשבע שאם היה לנו [נשק] גרעיני, מהבוקר היינו משתמשים בו". כך על פי דיווח של ארגון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

על פי הדיווח רג'וב אף פרסם את הראיון בדף הפייסבוק שלו.

אנשי 'מבט' מצטטים את הראיון:

מנחת התוכנית: "האמריקאי (ג'ון קרי) הגיע אל הרשות הפלסטינית. מדברים על החייאה מחדש של המשא ומתן, על ישיבה מחדש סביב השולחן עם הישראלים... האם אתם תחזרו מחדש למשחק המשא ומתן?"

ג'ביריל רג'וב: "אין חזרה למשא ומתן ללא מקור סמכות החלטות הלגיטימיות הבינלאומית. במסגרת זמן ובהקפאת כל הצעדים הישראליים החד-צדדיים - ירושלים, הגדר, ההתנחלויות [ושחרור] האסירים...".

מנחת התוכנית: "שמעתם סירוב מהישראלים".

ג'יבריל רג'וב: "לא משנה, שימי לב, עדיין אין לנו [נשק] גרעיני, אני נשבע שאם היה לנו [נשק] גרעיני, מהבוקר היינו משתמשים בו".

ב'מבט' מציינים כי עמדה זו שאותה הציג רג'וב מבטאת את עמדתם של בכירי רש"פ רבים ה"מרבים לומר שההימנעות מעימות אלים או ממלחמה נגד ישראל היא רק זמנית עקב חולשתה של הרש"פ. המשא ומתן עם ישראל הינו המהלך הנכון לעכשיו, משום שהתנאים אינם מתאימים לאלימות או מלחמת טרור".

עוד מציינים ב'מבט' כי "גם מחמוד עבאס בעצמו אמר מספר פעמים שאילו לפלסטין ולאומות ערב היה מספיק כח הם היו מתאחדים ופותחים במלחמה נגד ישראל".