תשובות. לפיד
תשובות. לפידצילום: פלאש 90
שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (ראשון) לגזרות הכלכליות, אותן הגדיר צעד הכרחי, "הוא רק הצעד הראשון, והוא יעבור מהר".

בדף הפייסבוק שלו ציין לפיד כי "ימים סוערים עברו על כולנו לאחר הגשת התקציב, עם המון אינפורמציה (נכונה ומוטעית) שהסתובבה בתקשורת וברשתות החברתיות". 

"אני רוצה להודות לכם על ההתגייסות שעזרה ליותר ויותר אנשים להבין שהתקציב שנגיש השבוע לממשלה הוא חיוני להצלת המשק הישראלי. ועדיין, הרוחות בחוץ סוערות והטון מאשים".

"בשבועות האחרונים לא באמת סיפקתי לכם תשובות", הודה לפיד, "שקעתי – רובי ככולי – במשימה החשובה והמורכבת של הכנת התקציב, והזנחתי את הזירה התקשורתית והפוליטית. החוק הראשון בתקשורת אומר שאם אתה שותק, מישהו אחר ידבר. העובדה שנעדרתי, איפשרה לקולות אחרים להשתלט על המרחב. והקולות האלו מדברים רק על הקיצוץ בתקציב".

לפיד הדגיש כי "הקיצוץ הזה, שהוא הכרחי, הוא רק הצעד הראשון, והוא יעבור מהר. אחריו יתחילו הרפורמות. כל הדברים שנעשה כדי להוריד את יוקר המחייה ולשפר את חייו של האדם העובד".

לסיום, השיב לפיד על מספר שאלות שנשאל בעניין התקציב והדגיש כי את השינוי שהוא מדבר עליו נראה "הרבה יותר מהר ממה שכולם חושבים". 

"קחו שנה קדימה וכולכם תתחילו להרגיש את התהליכים שיצאו עכשיו לדרך. איך אמר שמעון פרס אחרי שהצגנו לו את התקציב, 'זה לא גזירות, זו רפואה'".

לפיד נשאל מדוע לא יצא, כפי שהבטיח, למלחמה בוועדים הגדולים והשיב, "המטרה היא לא לנהל מלחמות בשביל לקבל מחיאות כפיים, אלא לשנות את המצב. כל יום של שביתה כללית עולה למשק מעל 2 מיליארד שקל, ואני לא חושב שבתקופה של גירעון כל כך גדול אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להפסיד עוד ועוד כסף".

"אז כן, נצטרך לטפל בחברת החשמל. וכן, נצטרך לטפל בנמלים. אנחנו לא מתחמקים מזה לרגע, אבל האם לא יותר הגיוני לבדוק קודם אם אפשר לעשות את זה בהידברות ובלי לשתק את המשק הישראלי? כל המתלהמים מחפשים מלחמה, אבל לא הם אלה שיצטרכו לשלם את מחירה אלא הציבור הישראלי".

"המצב ישתפר", הדגיש לפיד והוסיף כי "הנתונים הכלכליים שלנו טובים – יש צמיחה, האבטלה נמוכה – עכשיו נתכווץ קצת, ואחר כך נוכל להרחיב, וברור שאז נתחיל להחזיר לאנשים. זה הרי הכסף שלהם. כל מה שצריך הוא סבלנות, ואפילו לא המון סבלנות".