התקיפה שלא דווחה
התקיפה שלא דווחהאילוסטרציה. פלאש 90

זה קרה בבוקר השבת האחרונה, ערבי גברתן תקף יהודי קשיש בעיר העתיקה בירושלים. איש לא בא לעזרתו. בתו מספרת על האירוע ביומן ערוץ 7.

הבת, טלי הופמן, מספרת כיצד אביה המתקרב לגיל שמונים היה בדרכו לתפילת שחרית כמנהגו מדי שבת מביתו שברובע המוסלמי לכותל המערבי. כשהגיע לרחוב הגיא, רחוב מרכזי המוביל אל הכותל, אירעה התקרית.

עשרות מטרים מרחבת הכותל המערבי הגיח לעברו מדוכן פלאפל מחבל גברתן ערבי וניסה להפיל אותו עם כיסא שדחף אל רגליו. אביה של הופמן שזיהה את תנועת הערבי עצר את הליכתו ובכך נמנעה נפילתו, אך הערבי שראה שתכניתו סוכלה הניף את הכיסא וזרק אותו על ראשו של האב.

אביה של הופמן גונן בידיו על ראשו, הכיסא נשבר מעוצמת המכה תוך שהוא גורם לחתך עמוק ביד שהחלה מדממת.הערבי התוקף נמלט מהמקום. איש מהערבים הרבים שנכחו במקום לא הגיע לעזור לו ולוחמי מג"ב שהיו במקום ליוו אותו אל תחנת הקישלה תוך שהם מבהירים לו שעליו להגיע לתחנה כדי להגיש תלונה, שם גם קיבל טיפול רפואי ראשוני.

הופמן מציינת בדבריה שהמקום מצולם באופן רציף, אך נראה שהדבר אינו מרתיע את ערביי העיר העתיקה. עוד היא מספרת כי השוטרים שקיבלו את אביה בתחנת המשטרה דיווחו לו שהערבי התוקף מוכר להם וכבר נלכד ויובא לדין, אולם היא אינה משוכנעת שאכן כך הם פני הדברים ושלא מדובר באמירות שנועדו להרגיע את רוחו של אביה המוכה והחבול.

בדבריה מציינת הופמן כי במרחק קצר ממקום התקיפה נרצח לפני כ-15 שנה חתנו של אביה, בעלה בעבר, בידי ערבים. האב מתגורר במבנה שחתנו המנוח בנה ברובע המוסלמי, מבנה שהיה בעבר חווה ונרכש בידי יהודים.

עבור הופמן מדובר בניסיון רצח לכל דבר ואין לכנות את הערבי התוקף אלא בכינוי 'מחבל'. על תחושת ההשפלה שעבר אביה שהוכה, היא אומרת,  האב שעבר את השואה, וכלשונה הוא שייך לדור שלא מדבר על דברים כאלה.., גם הפעם לא דיבר.