עו"ד יאיר גבאי, חבר מועצת העיר ירושלים, פנה במרתב לראש העיר, ניר ברקת, בו הוא מבקש לבטל השנה פרוייקטים שונים ולהעביר את תקציבם לסעיפים נחוצים יותר. 

"כפי שידוע לך, ממשלת ישראל פרסמה תוכנית קיצוצים דרמטית שכוללת את ביטול  הסובסידיה לצהרונים ברחבי העיר, דבר אשר לבטח יקשה עוד יותר את חייהם של הזוגות הצעירים המתגוררים בירושלים וקורסים תחת נטל יוקר המחיה בעיר", פותח גבאי את מכתבו לברקת.

לדבריו, "בעת חירום כלכלית זו, בה מרבית תושבי ירושלים אשר אינם משתייכים למעמד הכלכלי הגבוה, עומדים לספוג מכות כלכליות קשות, אני קורא לך לעשות מעשה ולבטל לאלתר את מירוץ הפורמולה 1 ופרויקטים בלתי הכרחיים אחרים שמתוכננים בשנה זו".

גבאי מוסיף, כי "אני מאמין, כי טוב יהיה, אם מיליוני השקלים האמורים לצאת מתקציב העירייה ומתורמים שונים לצורך המרוץ יועברו לטובת הפעלת צהרוני הילדים אשר פועלים במשך כל השנה".

"כמי שחי בתוך עמו אני אומר לך בוודאות גמורה כי למשפחות הצעירות בעיר חשוב יותר שנתקצב את הסובסידיה לצהרונים מאשר התענוג בצפייה חד פעמית במכוניות מרוץ על רקע חומות העיר ירושלים", קובע גבאי.

מדוברות עיריית ירושלים נמסר בתגובה, כי "מטרת אירועי התרבות הבינלאומיים הרבים הנערכים בירושלים איננה רק תרבותית, אלא פיתוח כלכלי של ירושלים, הגדלת ההשקעות בעיר והוצאת העיר מעוניה. הדבר מביא להשקעות יזמים בירושלים, ליצירת מקומות תעסוקה חדשים, לפריחה חסרת תקדים בתחום התיירות ולתפוסה עד אפס מקום בבתי המלון ובבתי העסק השונים בעיר, וכך ההשקעה "חוזרת" אל התושבים והעיר יוצאת מעוינה.

ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו זה עתה, רק בשנת 2012 נוספו בירושלים 17,000 מקומות עבודה חדשים, כאשר מאז תחילת הקדנציה של ברקת נוספו בעיר 50,000 מקומות תעסוקה, כ-10,000 בכל שנה – פי 2 מאשר בקדנציה הקודמת. ע"פ הנתונים נשבר שיא כל הזמנים במספר התיירים המגיעים לירושלים מחו"ל וירושלים עקפה את ת"א וחיפה במספר תיירי הפנים. לנתונים אלה קשר ישיר להשקעה בתחום התרבות והעירייה תמשיך בתנופה הכלכלית אשר ביכולתה להעמיד את העיר על רגליה וליצור מקומות עבודה חדשים רבים.

ראש העיר הוביל את רפורמת הצהרונים בעיר וממשיך לפעול מול משרד החינוך ומשרד האוצר במטרה להמשיך את הרפורמה בעיר לרווחת התושבים והמשפחות הצעירות".