דני דנון
דני דנוןצילום: פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס סגן שר הביטחון, חבר הכנסת דנון לשורת סוגיות על סדר היום, בהן הקיצוץ הצפוי בתקציב הביטחון, תחושת חוסר הביטחון בכבישי יהודה ושומרון, הצורך במתן גיבוי לחיילי צה"ל ביו"ש והקמת העיר הפלשתינית החדשה בבקעה.

באשר לתקציב הביטחון אומר דנון כי לאחר ישיבות ארוכות הצדדים קרובים לסיכום ולהערכתו והבנתו יהיה אמנם קיצוץ בתקציב הביטחון, אך לא בהיקפים שאותם דרשו פקידי האוצר, "יהיה קיצוץ אבל אחראי ולא דרסטי", אומר דנון המציין כי ראש הממשלה מבין את האחריות הביטחונית ומתוך כך בכוונתו להגיע למתווה המוסכם.

לשאלת המקורות התקציביים שמהם יוכל בכל זאת השר לפיד למצוא פתרונות לכיסוי הגרעון אומר חבר הכנסת דנון כי ברור שתפקידו של שר האוצר מורכב ואכן האחריות מוטלת על כתפיו. לטעמו נכון לפעול באופן שבו עדיין לא פעל השר לפיד, כלומר הטלת מיסוי על בעלי ההון.

בסוגיית התערערות תחושת הביטחון בכבישי יהודה ושומרון אומר דנון כי אכן קיימת אווירה שכזו ורשמים ממנה הוא מקבל ישירות מהשטח בעקבות ריבוי האירועים הביטחוניים והמענה צריך להיות תגבור כוחות והבהרת רוח המפקד האומרת ללוחמים ומפקדיהם כי עליהם להשתמש בסמכויות ובכוחות שניתנו להם.

"אם מישהו חודר לישוב צריך לירות בו", אומר דנון המזכיר אירוע שהתרחש ביום שישי האחרון ולא זכה לסיקור תקשורתי, אירוע בו פלשתיני ניסה לפגוע בגדר הביטחון של אחד מישובי לכיש. הפלשתיני נורה על ידי חייל ולדבריו של דנון כך נכון וראוי לפעול.

דנון מוסיף ואומר כי אל להם לחיילי צה"ל לחשוש מכל אותם ארגונים המצלמים ועוקבים אחר חיילים, ואל להם לחשוש מתחקירים והשלכותיהם המשפטיות. "צריך לתת גיבוי. אל תחששו מהארגונים הללו. תפקידכם להגן על חיי התושבים".

עוד התייחס דנון לדיווח הבוקר במעריב ולפיו המינהל האזרחי מקדם את הקמתה של עיר פלשתינית נוספת, הפעם בבקעת הירדן, 'נועיימה' שמה. לדבריו הוא עצמו אינו מכיר את הנתונים, אך אינו מוצא כל סיבה להעניק פרס לפלשתינים בדמותה של עיר חדשה. הוא מזכיר את הטרור הנשך כמו גם את ההסתה הפלשתינית הנמשכת ותוהה "על מה מדברים בכלל? היום לתת פרס לפלשתינים? אני לא מבין את ההיגיון שמאחורי זה".

עוד מוסיף דנון כי בהיות המינהל האזרחי נתון תחת סמכות משרד הביטחון העניין ייבדק ויאותרו האחראים להחלטה ולמתן הגיבוי לכך.

בדבריו שולל דנון את התחושה הרווחת ביהודה ושומרון אודות הקפאת בנייה יהודית. לדבריו "כל מי שמעוניין לאשר תכנית בנייה כחוק ביו"ש מוזמן אלי באופן אישי וישיר, ואנחנו נקדם את הבנייה ביהודה ושומרון. בדיוק בשביל זה נבחרנו. אנחנו לא תחת שלטון ברק או שלטון השמאל. המחויבות שלנו ליהודה ושומרון ברורה, ואנחנו מחויבים להמשך הבנייה ביו"ש".