ח"כ איילת שקד
ח"כ איילת שקדפלאש 90

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, סיירה (חמישי) בצפון הארץ והגיעה בין השאר לבית שאן, טבריה, צפת וקרית שמונה.

שקד קיימה 'בדק בית' כשלב מקדים לקראת הבחירות המוניציפאליות שיערכו בעוד חמישה חודשים.

במהלך הסיור נפגשה שקד עם פעילי המפלגה, תושבים ואנשי ציבור. הדיונים נסובו בעיקרם סביב נושאים מוניציפליים ונושאים הקשורים לעתיד ההנהגה ברשויות המקומיות.

בבית שאן נפגשה שקד עם מוריס מיארה, נציג 'הבית היהודי'. השיחה עסקה סביב בעיות הפריפריה ואפשרויות להנגשת העיר לצעירים.

בעיר טבריה נפגשה שקד עם פעילי 'הבית היהודי' בעיר, אשר גם הם מעוניינים לדאוג ל"הצערת" העיר טבריה (החזרת הצעירים לעיר). שקד אמרה כי "זה פשוט לא יאמן מה קורה בטבריה. עיר עם 2,000 שנות היסטוריה, עיר כה גדולה השוכנת למרגלות הכנרת, והפוטנציאל פשוט לא ממומש. חייבים 'להפוך את הקערה על פיה' ולדאוג לשינוי העיר ושיווקה".

בצפת פגשה שקד קבוצות שונות מטעם המפלגה, ובקריית שמונה התארחה בפאנל 'תיקון ליל שבועות' שנערך בעיר יחד עם ח"כ דב ליפמן (יש עתיד), בנושא יחסי חילונים-דתיים-חרדים. הקהל אשר הגיע לאירוע היה ברובו חילוני שהביע עניין בשותפות ובהתאחדות עם המפלגה ורעיונותיה. 

שקד נשאלה האם לדעתה זו שנת מפנה ביחסים בין חילונים דתיים חרדים. "אני ממש מרגישה שכן. בכל מקום אליו אני הולכת או אליו אני נחשפת אני רואה רצון לשיתוף פעולה בין כלל עם ישראל. דוגמא קטנה היא שחילוניים רוצים להעניק לילדיהם חינוך ולימוד תלמוד בבתי הספר, והחרדים יתחילו ללמוד לימודי ליב"ה בקרוב. כך שגם אם נרצה או לא הפערים ילכו ויצטמצמו, אני מקווה".