רכבו של הרב מרצבך נורה
באדיבות נעם מרצבך

פורסמו הערב צילומים מהאירוע בו ירה חייל לעבר רכבו של הרב דן מרצבך ז"ל.

בצילומים ניתן לראות את רכב הסקודה החשוד חולף על פני החיילים ככל הנראה מבלי שהבחינו בו. לאחר 15 שניות מגיע רכבו של הרב מרצבך, החיילים ניסו לעצור את הרכב בנפנופי ידיים ופנס אך הוא לא עצר, החייל ירה שמונה כדורים לעבר הרכב, מהם נהרג הרב מרצבך.

יהודה גליק, דובר הישוב עתניאל המקורב למשפחה, טוען כי "התנהלות הצבא היתה רצופה בכשל אחר כשל". עוד אמר כי ראוי שיבדוק את המקרה גורם חיצוני ולא הצבא.

מקורבי המשפחה מלינים על הירי שנבע מבלבול, החיילים פעלו לטענתם בניגוד לנהלי הפתיחה באש המשיכו לירות גם כשהסכנה חלפה.

לפני שנה  וחצי נהרג הרב דן מרצבך ז"ל, תושב עתניאל כבן 60 מאש כוחות צה"ל שירו בשוגג אל עבר רכב ישראלי בכביש 60 סמוך לצומת הכבשים. הרב מרצבך ז"ל הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.

לאחר האירוע פורסם כי בעקבות תחקיר צה"ל הוחלט לשנות את הוראות הפתיחה באש הנהוגות בצבא. על פי הדיווח, לפי ההוראות החדשות לא יבוצע ירי לעבר מכונית נוסעת - גם אם לא נשמעה להוראות החיילים ולא עצרה, זאת למעט במקרה בו מנסה נהג הרכב לדרוס את החיילים.

עוד פורסם כי מתחקיר צה"ל עלה כי בתקרית בדרום הר חברון היו כשלים חמורים ובשחזור שבוצע על ידי חיילי צה"ל עלה כי לא היתה באפשרותו של הרב מרצבך ז"ל לזהות את החייל במקום בו הוצב המחסום.

נזכיר כי על פי החלטת הפרקליטות הצבאית הלוחם שירה למוות בשוגג ברב דן מרצבך לא יעמוד לדין.

תגובת דובר צה"ל לידיעה: "נסיבות מותו של הרב מרצבך נחקרו ע"י מצ"ח. ממצאי החקירה הועברו לעיון הפרקליטות הצבאית אשר בחנה את חומרי החקירה שלאחר בחינה מעמיקה הורה הפצ"ר כי אין מקום לצעדים משפטיים נגד גורם צבאי כלשהו שהיה מעורב באירוע. זאת על בסיס חומר הראיות שנאסף במסגרת החקירה שממנו עלה, כי בעת האירוע חשו החיילים סכנה לחייהם. נציין כי התחקיר הועבר למשפחה שנמצאת בקשר עם גורמי צה"ל".