מסתערים על החווה
מסתערים על החווהמועצת שומרון

בשומרון ממשיכים להתמודד עם מתפרעים ערבים המסתערים על גדרות ישובים.

היום (שני) בשעות הצהריים עלו עשרות ערבים לחוות גלעד. הערבים שהגיעו למקום החלו להצית את השדות הסמוכים לישוב ואת הישוב, אלא שאז הגיעה למקום כיתת הכוננות של הישוב במגמה לבלום את המתפרעים מלהתקרב לישוב. בתגובה החלו הערבים מיידים אבנים לעבר כיתת הכוננות עצמה, וזו הזעיקה את כוחות הצבא.

כוחות הצבא הגיעו למקום, פיזר את ההתקהלות ובמהלך הפעילות עצרו את אחד המתפרעים.

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון, מתייחס לאירוע ואומר: "מדובר באירוע חמור, המצטרף לרשימת אירועים המתחוללים כמעט מדי יום ברחבי יהודה ושומרון. מבלי לזלזל, רק הבוקר הזדעזעה מדינה שלמה "מהלינץ'" כהגדרת התקשורת שנעשה בתושבת רתמים מדרום הארץ כשלעבר מכוניתה נזרקה אבן, וכאן ביהודה ושומרון, נזרקות אבנים על אזרחים ישראלים מדי יום, מתפרעים ערבים ממש כפי שהיה במאורעות תרפ"ט, מעיזים להתקרב לבתי התושבים ולנסות לפגוע בהם".

"ואף אחד בדרג המדיני עדיין לא מעז לקרוא תיגר על הרשות הפלשתינית המעודדת את תושביה לפגוע בתושבים ישראלים. כל זאת ככל הנראה משום שדמו של אדם במדינה הזו נעשה יקר יותר כשהוא עובר אל תוך גבולות הקו הירוק. אני קורא למדינה להתעשת ולפעול ביתר שאת להפסקת המצב הבלתי נסבל הזה באזור שבו גרים כמעט מיליון בני אדם, כשביעית מכלל תושבי מדינת ישראל".