טבח בבאר שבע
טבח בבאר שבעצילום: פלאש 90

המשטרה התירה הערב לפרסום את שמו של הגבר שרצח ארבעה בני אדם במהלך מסע הירי שלו בסניף בנק הפועלים בבאר שבע. היורה הוא איתמר אלון, תושב העיר בן 40, שהיה בעבר קצין בצה"ל ובמשמר הגבול.

אלון עבד כמאבטח במוסדות החינוך של עיריית באר שבע לפני כ-10 שנים. הוא גם קיבל מדליה מראש עיריית באר שבע לשעבר יעקב טרנר על השתתפותו בחיסול אחד המחבלים בפיגוע שהיה ליד מחנה פיקוד הדרום בעיר בשנת 2002. אלון נקלע בעת האחרונה לקשיים כלכליים. לאחר שלא הצליח הבוקר להסדיר את חובו לבנק, שב הביתה, נטל נשק שהחזיק ברישיון, חזר לסניף, וב-13:00 החל לירות לכל עבר.

במשטרה מעלים שאלות קשות הערב על רקע עדויות השכנים. הערב דווח כי לפני כשנתיים, התלוננו שכניו של איתמר אלון על סכסוך שפרץ בינו לבינם על רקע עקירת מזגנים.

במהלך החקירה, התלוננו עליו שכניו שהוא אלים והם חוששים שיפגע בהם. במהלך החקירה, עלה חשש כי החשוד נוקט באלימות כלפי שני הוריו הקשישים עמם התגורר. 

על רקע החשש הזה, הורה קצין משטרה שהופקד על חקירת המקרה כי יפקיד את נשקו האישי עד להשלמת ההליכים - אך השופטת שדנה בתיק החליטה לקבל את ערעורו של איתמר אלון ולהשיב לו את הנשק.

הערב (ב') פורסמו שמותיהם של ארבעת הנרצחים במסע הנקמה של איתמר אלון בבנק הפועלים היום בבאר-שבע. אבנר כהן, בן 44 מעומר, ששימש כמנהל הסניף, סגנו מאיר זיתון בן 40 מבאר שבע, ענת אבן-חיים בת 34 מבאר שבע, ועידן שניצר-סברי, בן 22, גם הוא תושב העיר.