שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: פלאש 90
יו"ר האופוזיציה תוקפת הבוקר את מי שניסה לקשר בין המצב הכלכלי לבין הטבח שבוצע אתמול (שני) בסניף בנק הפועלים בבאר שבע.
 
"רצח הוא רצח הוא רצח", פתחה יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה, "איתמר אלון ביצע טבח אכזרי, אלים, לא אנושי בחפים מפשע והותיר אחריו סבל עמוק ושכול".
 
"אתמול ניהלתי ויכוחים מרים עם האנשים הקרובים אלי ביותר, שביקשו שאעלה על דוכן הנואמים בכנסת, ואקשור בין הרצח ובין העוני הגדל, בין הרצח ובין גריסת מעמד הביניים, בין הרצח ובין מחיקת החובות לטייקונים. סירבתי לעשות זאת".
 
"אסור לספק מעטפת הגנה מוסרית או אפילו בדל רמז לצידוק למעשה כל כך נפשע", הדגישה יחימוביץ', "אתם יודעים עד כמה עמוקה האמונה שלי באחריות המדינה לגורלם של אזרחיה. וכן, יש קשר מוכח בין עוני ובין הדרדרות לפשע".
 
"אבל גם לפרט, לא רק למדינה, יש אחריות על מעשיו. רבים מאתנו עומדים במבחנים קשים מאוד. חווים אסונות אישיים וקולקטיביים, סבל, בדידות, התעללות פיסית, פיטורים, אובדן, חולי.  הרוב הכמעט מוחלט של מי שחווים משבר קשה מנשוא לא הולך ומבצע טבח מקפיא דם".
 
"לא רק כי זה פשע פלילי חמור, אלא גם ובעיקר כי רובנו המכריע אנשים עם גבולות מוסריים של מותר ואסור. רצח כזה הוא תופעה בלתי נורמטיבית, המתרחשת בשוליים האפלים והאלימים ביותר של החברה האנושית. אסור להכניס את הטבח הזה לתוך מערכת הנמקות רגילה".
 
"הזדהות, הבנה, הפיכתו של הרוצח לקורבן, שימוש בגורלו כדי להדגים תהליכים כלכליים וחברתיים פסולים – יוצרים שיבוש מוסרי וטשטוש גבולות בין טוב לרע".
 
"יהי זכרם של ענת אבן חיים, אבנר כהן, מאיר זיתון ועידן סברי ברוך. אני משתתפת באבלן העמוק של משפחותיהם. מחזקת גם את מי שחוו אתמול חרדת מוות, אימה וטרור".