לחזור למו"מ. יחימוביץ'
לחזור למו"מ. יחימוביץ'צילום: פלאש 90
יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', נותנת הערב רוח גבית לשר הכלכלה נפתלי בנט, בשל תמיכתו בהארכת חוק הטקסטיל.
"יודעת שזה נדיר", כתבה יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה, "אבל רוצה לפרגן ולהודות לשר הכלכלה נפתלי בנט, על כך שתמך, בלי חשבונות פוליטיים, בהארכת תוקף חוק הטקסטיל הבטחוני שלי, ואף קידם אותו בפועל בוועדת שרים לחקיקה".
יחימוביץ' הסבירה כי החוק מחייב את הצבא, המשטרה ושב"ס לרכוש מוצרי טקסטיל (מדים, תיקים, כובעים, אוהלים) בארץ גם אם המכרז הסיני (למשל) זול בעד חמישים אחוז, "מרגע שחוקקתי אותו, יד ביד עם התאחדות התעשיינים, ועם ח"כים מכל הקשת הפוליטית, לפני שלוש שנים - הוא יצר בבת אחת יותר מאלף מקומות עבודה טובים ויציבים בפריפריה, וממשיך לייצר עוד".
"החוק הזה הוא דוגמא למנוע צמיחה ותעסוקה אמיתי, רווחי למדינה, וצודק. צודק - כי למה שהבן שלי שהוא קצין בצבא ילבש מדים שתפרה לו פועלת סינית שמשלמים לה שני דולר ביום, על חשבון מפעל של תעשיין ישראלי ועל חשבון מקום עבודה של ישראלי? רווחי – כי עלות החוק זניחה ביחס לתוצאה. כמה עשרות מליוני שקלים שחוסכים למדינה דמי אבטלה, קצבאות, עוני, "חברות השמה" פרטיות כמו ויסקונסין במאות מליוני שקלים שלא מייצרות ולו מקום עבודה אחד, ועוד ועוד".
"פועל שמתפרנס בכבוד גם קונה ומצמיח את המשק. זה כמעט העתק של חוק אמריקאי דומה שמחייב את צבא ארה"ב ואת כל זרועות הבטחון שלה – עד משמר החופים – לקנות טקסטיל בארה"ב כדי להגן על התעשייה ועל הפרנסה המקומית. זה אפשרי כי מדינות העולם המערבי פטורות מהסכמי הסחר הבינלאומיים בכל מה שקשור לכוחות הבטחון שלהן".
"כיבדתי אצל בנט את העובדה שהוא למד את החוק, ואף שהוא לא מסכים אתו אידיאולוגית, הוא מבין שלא להאריך אותו משמע להשליך לרחוב יותר מאלף עובדים חלשים – מה שגם יהיה אכזרי, וגם, ממילא, יפול על המדינה כמעמסה כלכלית גדולה עוד יותר ויגדיל את שיעורי העוני והאבטלה".
וא אמר לי שהאתגר שלו, בשנתיים שהוא מאריך את החוק – לייצר אלף מקומות עבודה חלופיים לעובדים האלה. אני, לצערי, חושבת שזה בלתי אפשרי, ומשוכנעת שאת החוק יש להרחיב ולהעמיק. לפעמים המטבע נמצא מתחת לפנס, זמין, פשוט, ישיר וצודק".