חומש
חומשפלאש 90

ישיבת חומש מגיבה להודעת הפרקליטות לבג"ץ לפיה צו התפיסה הצבאי שהוצא לפני שנים ארוכות לחלק מקרקעות היישוב חומש שבשומרון - יבוטל.

יצוין כי גם ביטול צו התפיסה בחומש אינו צפוי לפגוע בנוכחות היהודית הקיימת במקום מזה שש שנים, שכן שר הביטחון אמור להורות על הוצאת צו סגירה ביטחוני על שטחי חומש, שלא יאפשר לערבים להגיע למקום מטעמי ביטחון.

בני גל, מנכ"ל ישיבת חומש המתחדשת, סבור כי הפקעת צו התפיסה היא "מעשה חמור של השלמת מעשה ההתנתקות". עם זאת, הוא מדגיש כי פעילותה של ישיבת חומש תימשך כסדרה בכל מקרה, והתלמידים יגיעו ללמוד במקום מדי יום. "אנחנו ממשיכים להגשים את החלום של שיבה מלאה אל כל יישובי צפון השומרון, וקוראים לציבור ליטול חלק בעשייה". גל מזכיר את האירועים ההמוניים בחומש, שהאחרון בהם נערך בחג הפסח, ובמסגרתו עלו לחומש גם רבנים, ח"כים ושרי ממשלה.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, אומר בתגובה לתשובת המדינה בנושא חומש: "מדובר בהחלטה אומללה. די להזכיר שאפילו מי שביצע את הגירוש מצפון השומרון הבין כי מדובר באזור חיוני מבחינה צבאית ואסטרטגית למדינת ישראל, ועל השטח נשאר שטח c בשליטה צבאית מלאה של מדינת ישראל, באותו מעמד שהיה קודם. על כן ההחלטה שהתקבלה כעת תמוהה, ואין לנו אלא להסיק שלמרות החלפת הממשלה וההצבעה הברורה של תושבי מדינת ישראל למחנה הלאומי, ממשיכה האג'נדה של היועצים המשפטיים במשרד הביטחון להשפיע על מקבלי ההחלטות".